Velké havárie mají vliv na nově zavedené rozpočtové stropy týmů
Kvůli nově zavedenému rozpočtovému stropu mohou velké nehody představovat nemalé problémy. Mercedes naráží na nehodu Valtteriho Bottase s Georgem Russellem během GP Emilia Romagna.
Formule 1 pro letošní sezonu zavedla rozpočtový strop ve výši 145 milionů dolarů. FIA se tak snaží přiblížit střed pole, který funguje s mnohem nižším rozpočtem, největším týmům, které byly schopny utratit za vývoj vozu i půl miliardy dolarů ročně.
Rozpočet se může lehce lišit. Strop je nastaven na 145 milionů dolarů na 21 závodů v sezoně, letos nás ale pravděpodobně čeká 23 podniků a rozpočtový strop tak bude patrně malinko vyšší. Do rozpočtu se však nepočítají například platy jezdců.
Catie Munnings hodnotí první závod Extreme E: Jízda s defektem nebyla obtížná
Právě kvůli omezenému přílivu peněz se Mercedes obává, že kolize, které budou podobné té z GP Emilia Romagna mezi Valtterim Bottasem a Georgem Russellem mohou představovat nemalé problémy.
„Novým faktorem pro nás všechny je, že musíme pracovat s omezeným rozpočtem. Potom jsou takovéhle nehody (incident mezi Bottasem a Russellem) problém. Nejsou plánované, a pokud jich bude více, může to ohrozit i náš rozpočet na vývoj vozu.
Formule 1 v krizi dále snižuje rozpočtové stropy, Renault a Mercedes v ohrožení
Na naše piloty jsme se v posledních letech mohli spolehnout, protože nedělali tolik chyb a nerozbíjeli své vozy. Pokud ale k takové nehodě dojde, musíme auto opravit a to znamená spousta práce, kterou musíme zaplatit a peníze musíme brát z vašeho rozpočtu.
Nyní se snažíme zjistit, jaké součásti Valtteriho vozu můžeme použít i pro další závod v Portugalsku, bohužel jich není mnoho, vůz utrpěl velkou ránu v přetížení 30G,“ vysvětluje Andrew Shovlin.
Šéf Mercedesu potvrzuje Shovlinova slova. Toto Wolff tvrdí, že v takových situacích se musí celá část týmu v Brackley soustředit na opravu rozbitého vozu, což stojí čas i peníze. Shovlin má obavu do dalších závodů, další nehody si tým údajně nemůže dovolit.
Vlastník F1 zachraňuje týmy i sport finanční injekcí 35,5 miliardy korun
„Jak už jsem řekl, omezený rozpočet je pro nás všechny nový faktor. Pokud takových nehod bude víc, náklady na opravy mohou začít ohrožovat náš rozpočet nejen na tuto sezonu, ale i na tu další. To může být velký problém, protože příští rok přijdou nová pravidla.
Před dalšími fázemi sezony musíme být duchapřítomní a minimalizovat jakékoli riziko takové nehody. Nesmíme dovolit, aby nám to ohrožovalo rozpočet,“ uzavřel Shovlin.
Ferrari oddělí část organizace pro Haas, kvůli rozpočtovým stropům