Ferrari oddělí část organizace pro Haas, kvůli rozpočtovým stropům

Nedávno se rozhodlo o přesunu lidského kapitálu z Ferrari do Haasu s tím, že další bude v blízké době oznámen. Nyní přichází další spolupráce, jež má s touto souvislost - americký tým totiž bude mít nově své středisko v Maranellu.

Štítky: Ferrari Finance Haas Rozpočtový strop Zveřejněno 25. 12 2020 — Martin Vejdělek

Důvod je prostý. Do Haasu se stěhuje šéf vývoje šasi v italském týmu Simone Resta a další pracovníci jej prý mají brzy následovat. Toto rozhodnutí tak má zřejmě ulehčit jejich život, aby se nemuseli stěhovat do velké dálky.

Mattia Binotto ovšem ujišťuje, že spolupráce mezi těmito dvěma stájemi nepůjde dále, než je povoleno. „Tito lidé sice budou v Maranellu, avšak ve své vlastní budově, jiné, než je ta Scuderie. Do té vůbec nebudou mít přístup. Bude to zcela separátní a nezávislý objekt, v němž lidé z Haasu zůstanou.“

Zároveň šéf Ferrari říká, že se nic nemění na vztahu mezi jeho týmem a Haasem, který bude nadále fungovat na bázi dodavatel-zákazník. „Jak asi všichni víme, jsou to naši zákazníci. Někteří naši lidé se připojí k jejich týmu, což je pro ně výborná příležitost. Myslím si totiž, že tohle může posílit jejich organizaci, zejména po technické stránce.“

Proč se vůbec něco takového přihodilo a rudá stáj se zbavuje svých i vysoce postavených lidí? Důvodem jsou nová pravidla ohledně financování týmů. „Je to něco z naší strany nutného, jelikož jsme z důvodu rozpočtového stropu museli splnit požadavky tím, že jsme trochu reorganizovali náš tým.“

Šampion formule 1 Nico Rosberg chce levné elektromobily

„Haas je ale pořád naprosto nezávislým týmem na Ferrari. Není to juniorský tým, nevyměňujeme si s nimi informace více, než je povoleno.“

Ve Ferrari si i nadále zaměstnanců přesunutých k Haasu váží a považují je za odborníky, což je důvod, proč je radši převeleli ke „spřátelenému“ týmu a nenechali je na trhu, odkud by je mohla ukořistit konkurence.

„Když jsem musel vybrat, kdo půjde ve Ferrari z kola ven, jsem samozřejmě rád, že se tihle kluci připojí k Haasu a pomůžou jim v cestě nahoru, než aby byli volně k dispozici ostatním týmům. Takhle se díváme na tuto spolupráci.“

Spolupráce mezi Haasem a Ferrari probíhá od samého začátku působení týmu z Kannapolis ve formuli 1. Zejména zpočátku se vysoké množství komponentů dodávaných z Itálie nelíbilo některým konkurentům Haasu, kteří tak přicházeli o body.

Poslední sezona byla ovšem zejména kvůli špatné pohonné jednotce Ferrari velmi nepovedená, přesto se spolupráce do dalšího roku ještě prohlubuje. Haas totiž po čtyřech letech vyměnil kompletní jezdecké složení, vedle Nikity Mazepina bude v jeho kokpitu závodit Mick Schumacher, člen jezdecké akademie Ferrari.

„Ano, Mick Schumacher bude jedním z jezdců Haasu v příští sezoně. To je pro nás obrovská příležitost, abychom prokázali, jak silné je pouto mezi těmito týmy.“