Restart sezony 2020: Co můžeme čekat od Ferrari
V loňském roce bylo Ferrari největším vyzyvatelem Mercedesu. Bohužel pro italský tým nakonec nadvládu Mercedesu nedokázalo svrhnout a jak to vypadá ani v letošní sezoně neuvidíme slavit rudé monoposty mistrovský titul.
Při loňských zimních testech Ferrari doslova kralovalo. Mercedes byl šokován a tvrdil, že to bude právě Ferrari, kdo bude udávat v sezoně 2019 tempo. Opak se ale stal pravdou a Mercedes nikomu nedal šanci. Samozřejmě Ferrari mělo nejsilnější pohonnou jednotku, ale nedostatky v pomalých a středně rychlých zatáčkách znamenaly, že si Italové o titulu mohli nechat jenom zdát.
Jak dopadlo zimní testování
Jak již bylo řečeno v loňských testech Ferrari naprosto dominovalo. V letošním roce ale Ferrari nikoho příliš neoslnilo ale spíše šokovalo svým pomalým tempem ve srovnání s Mercedesem a Red Bullem. Někteří dokonce spekulují, že Ferrari propadne až k bojům s Racing Pointem, který defacto okopíroval loňský Mercedes.
Ferrari ale zásadně zapracovalo na své aerodynamice. Je daleko rychlejší v pomalých a středních zatáčkách. Ztratilo však potřebný výkon na rovinkách. Je ale možné, že Ferrari pouze začalo používat taktiku Mercedesu a snaží se mlžit a nevyužívat maximálního potenciálu svého monopostu. Ten pro tento rok ponese název SF1000, a to z důvodu, že italská stáj bude letos slavit svou 1000. účast v Grand Prix.
Co se událo od zimních testů
Ferrari bylo prvním týmem na které dopadly omezení spojené s pandemií koronaviru. Tým musel uzavřít své továrny. I tak se tým snažil pomoci v boji se zákeřným virem a to tak, že vyráběl plicní ventilátory pro nemocnice v Itálii. Dále italský tým daroval 10 milionů eur na boj proti COVID-19.
Další zprávou, která zasáhla celý formulový svět bylo oznámení, že po letošním ročníku tým opustí Sebastian Vettel, kterého nahradí Carlos Sainz. Ferrari dále dalo souhlas k pravidelnému snižování nákladů na sezonu a plánuje investovat do dalších motoristických sérií, aby vlivem snižování rozpočtu nemuselo propouštět své zaměstnance.
Krátce před zahájením sezony se celý tým přesunul do Mugella, kde proběhly testy s monopostem ze sezony 2018. Mugello by mělo být dalším okruhem v kalendáři pro sezonu 2020 a Ferrari by právě zde mělo oslavit svůj jubilejní 1000. závod.
Co dělali piloti během přestávky
Sebastian Vettel se snažil trávit většinu svého času se svou rodinou, která je pro něj nejpřednější. Dlouho dobu se vyhýbal online závodům, ale nakonec i on se několika akcí na platformě rFactor 2 zúčastnil. Vettel na sebe ale pozornost strhl především oznámení, že další budoucnost s Ferrari již nespojí.
Kolega Vettela Charles Leclerc se naopak velmi aktivně zapojil do eSportových klání. Pravidelně se účastnil závodů Virtual Grand Prix, kde několik závodů vyhrál. Dále se také připojil k eSportovému týmu Ferrari během virtuálního závodu 24h Le Mans. Tento závod natolik Monačanovi učaroval, že je jeho snem si na legendárním podniku zazávodit i v reálném monopostu.
Co očekávat od Ferrari v Rakousku
Pokud budeme soudit pouze z toho co italský tým předvedl v Barceloně, tak by mohl právě Red Bull Ring být jedním z nejslabších. Samozřejmě, pokud tým rychlost skrýval, tak by to mohlo být právě naopak. Nejspíše je ale pravděpodobnější čekat první variantu. A proč? Samotný šéf Mattia Binotto potvrdil, že do Rakouska nové komponenty Ferrari nepřiveze a uznal, že monopost SF1000 nebude patřit mezi nejrychlejší. Vylepšení by mělo být nasazeno až ve třetím závodě, který bude hostit maďarský Hungaroring.
Cíle pro sezonu 2020
Jasným cílem pro Ferrari jako každý rok je mistrovský titul. Jelikož Ferrari je nejstarším týmem ve startovním poli, tak vždy cokoliv jiného, než vítězství je považováno za neúspěch. Zdá se, že Ferrari se poučilo a ví, že pouze rychlé auto v testech nestačí. Rozhodně pokud chce tento tým zaútočit na titul, tak musí pravidelně sbírat vítězství a druhá místa. Pokud jejich balíček vylepšení začne ihned fungovat, není rozhodně vyloučen boj o titul, ale momentálně jsou až za svoji přímou konkurencí Mercedesem a Red Bullem.