Ferrari není nejrychlejší. Ve třetím závodě nasadí zcela předělaný vůz
Italská stáj se s ohledem na neuspokojivé výkony v předsezonních testech rozhodla ke kompletní přestavbě svého vozu. Nová specifikace ale bude připravena až pro třetí závod v Maďarsku.
Pro Scuderii byla vloni charakteristická vysoká rychlost na rovinkách, ale problémy v zatáčkách. Za obojí mohl nízký přítlak auta. Auto na rovinkách nemuselo překonávat vysoký odpor, ale v zatáčkách zase chyběla monopostu přilnavost.
S problémy se Ferrari potýkalo i v předsezonních testech. Tým se tak rozhodl změnit filozofii vozu, co se aerodynamiky týče, ale první dva závody v Rakousku odjede s autem, které využil v Barceloně. Většina soupeřů ale už na Red Bull Ringu nasadí vylepšení, je tak otázkou, jak na tom Ferrari v úvodu sezony bude.
„O víkendu pojedeme se stejnou konfigurací, jakou jsme použili na konci testů,“ potvrdil šéf Ferrari Mattia Binotto, který už dříve prohlásil, že tým letos nebude mít na to, aby držel krok s čelem startovního pole. „Neznamená to, že jsme se v době pandemie a zavření továren flákali. Pravdou je, že výstup z testů nás navedl k provedení změn v přístupu k vývoji, zejména z hlediska aerodynamiky.
https://www.instagram.com/p/CB0WlgpBCE9/
Nejdříve jsme museli pochopit, proč jsme neměli výsledky, jaké jsme očekávali na trati a jak předělat celý program. Bylo by kontraproduktivní pokračovat ve vývoji směrem, jaký jsme plánovali, a vědět, že to nesplní naše cíle. A tak jsme se rozhodli připravit nový program, který se zaměří na celé auto, přestože jsme věděli, že to nestihneme do prvního závodu. Změny plánujeme představit 19. července v Maďarsku.“
Ferrari k tak radikálnímu kroku vedla analýza předsezonních testů, podle které byl tým rychlostně až za Mercedesem a Red Bullem. „Vyjma vývoje vozu jsme posledních pár týdnů pracovali na analýze jeho chování a na simulacích s pomocí našich jezdců.
Momentálně ale nemáme nejrychlejší balíček. Věděli jsme to už před Austrálií, a nezměnilo se to. Současně ale musím říci, že Spielberg má oproti Barceloně odlišnou charakteristiku a teploty budou také vyšší. Budeme se muset snažit využít příležitost. Až v Maďarsku s novým balíčkem skutečně uvidíme, jak na tom jsme v porovnání s ostatními. Je třeba brát v úvahu i novinky, které nasadí ostatní,“ uvědomuje si Binotto.
Odhad toho, jak si Ferrari v Rakousku povede, Binotto nesdělil. „V tak nezvyklé sezoně by bylo zbytečné dělat nějaké predikce. Něco ukážou tréninky, více informací přinese kvalifikace. Až pak budeme mít jasnější obrázek, jak jsou všichni na tom, ale v úvodním závodě panuje vždycky nejistota ohledně opotřebení pneumatik a závodní rychlosti. Musíme se pokusit být ve všem perfektní, připravit se a plnit své úkoly. Cílem bude jako vždy přivézt domů co nejvíce bodů.“
Opatrný co do očekávání je i Sebastian Vettel, kterého ve Ferrari čeká poslední sezona. „Musíme být realisté s ohledem na pomyslné pořadí z testů, ale nejsme nijak skleslí. Bude nezvyklé odjet na jedné trati dva závody. Pro ten druhý budeme mít spoustu dat. To, co uděláme o prvním výkonu, se promítne do dalšího,“ očekává Vettel