Po druhém dni testů přicházejí odhady o tom, který tým je nejlepší

V Barceloně druhým dnem pokračovaly oficiální přípravy na novou sezonu za účastni všech deseti týmů. Opět byla největšá poptávka po výsledkové tabulce, ale i tak nabízíme nejvýznamnější poznatky. Někteří se už dokonce snaží nabízet předpovědi toho, kdo je nejsilnějším týmem!

Štítky: 2022 Testy Zveřejněno 24. 02 2022 — Tomáš Richtr

Piloti a jejich inženýři poznávají nová auta, která jsou zkonstruovaná podle významně odlišných regulí pro letošní sezonu. Pozitivní zprávy přišly od některých pilotů, mezi nimi aktivního mistra světa Maxe Verstappena, že je opravdu jednodušší jezdit v závěsu za jinou formulí. To byl hlavní cíl nových pravidel.

Letošní formule jsou o 43 kilogramů těžší a závodníci to pociťují. V pomalejších sekcích okruhu je to trápení, ale v těch rychlejších, kde funguje nižší aerodynamický odpor a aerodynamické práce tunelované podlahy, je auto naopak rychlejší. Závodnicky určitě nejde o zklamání – spíš o nový zvyk! Piloti tomu samozřejmě musí přizpůsobit svůj jezdecký styl. Je zřejmé, že někomu se to povede lépe, někomu méně. Charles Leclers to nazval největší změnou, kterou musel jako pilot absolvovat.

Výsledky 2. dne testů v Barceloně:

Ve výsledkové tabulce druhého dne testů jako nejrychlejší skončil právě Charles Leclerc z Ferrari. Nový pilot Mercedesu George Russell se obává, že Ferrari a také McLaren je rychlejší než jeho tým. Nejenom proto, že skončily před nimi ve výsledkové tabulce, ale protože má pocit, že jsou obecně opravdu rychlejší. V této fázi příprav (což je druhý den z celkových šesti před prvním závodem sezony, což je faktor, který je nutné brát v potaz), jde ale pochopitelně o komentář k aktuální situaci, která se může změnit.

Lewis Hamilton odjel relativně málo kol kvůli řadě technických problémů. To mělo za následek menší úroveň přípravy a nestabilní auto. To je hlavní důvod, proč je Hamilton ve výsledcích poslední.

Houpání, jiný zvuk gum a překvapivé rychlosti v zatáčkách – poznatky z 1. dne testů

Také během druhého dne testů se týmy potkali s velmi intenzivním houpáním, až skoro poskakováním předku auta.  To když při vyšší rychlosti klesne auto v důsledku aerodynamických sil níže a pod autem dojde za určitou hranici ke ztrátě přítlaku. To znamená, že se auto trochu zvedne. Ale začně zase aerodynamicky fungovat. A tak jde zase dolů, než zase ztratí přítlak. To má za následek, že předek auta se houpe nahoru a dolů. Podle šéfa Ferrari ten, kdo přijde záhadě na kloub, získá náskok.

Druhý den testů nevyhnutelně zastínilo dění na Ukrajině, které časně ráno vojensky napadla Ruská federace. GP Ruska je v plánu v polovině září a americký tým Haas sponzoruje ruská firma Uralkali, kterou spoluvlastní podnikatel Mazepin, jehož syn Nikita závodí v F1. Ten nastoupí v pátek do třetího dne testů, ale Haas sponzorská loga Uralkali pro další jízdy odstraní.

10 pozoruhodných příběhů před začátkem testů