Nervozitu auta, kterou zvládá jen Verstappen, média přifoukla

Pilot Red Bullu Max Verstappen promluvil otevřeně o potížích loňského vozu RB16. Jako jeho největší slabina byla často omílána aerodynamika, podle Verstappena ale potíže nebyly tak hrozné, jak to navenek působilo.

Štítky: Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 8. 01 2021 — Lukáš Štěrovský

Třetí jezdec v pořadí sezony 2020 připouští, že vůz se občas choval právě kvůli aerodynamice až nepředvídatelně a byl nervózní na zadní nápravě, což komplikovalo řízení oběma jezdcům. Ovšem Verstappen je toho názoru, že problémová aerodynamika byla zbytečně zveličována. „Myslím, že se to v médiích trochu nafouklo. Měli jsme druhé nejrychlejší auto. Podle mého jsou na roštu o dost horší vozy,“ má jasno Verstappen.

Přesto připouští, že jízda s vozem RB16 úplně komfortní nebyla. „V předsezonních testech jsme se párkrát roztočili. Když jste jeli na limitu, tak to nebylo nejsnadnější auto na řízení, víte, co tím myslím? A možná je naše auto v porovnání s Mercedesem trochu obtížnější na ovládání, ale zase je pravděpodobně lepší než Williams, chápete.

Verstappen vyzývá: Red Bull musí mít auto dobré už na začátku sezony

Takže si myslím, že naše problémy trochu nafoukla média. Nikdy jsem ty potíže s aerodynamikou nevnímal jako tak závratné, jak byly prezentovány,“ tvrdí Nizozemec s tím, že většina členů stáje to měla stejně.

Verstappen si nakonec dojel pro tak trochu „osamělé“ třetí místo. Na Mercedes neměl, oproti tomu ze zbytku světa byl suverénně nejlepším. „Myslím, že oproti sezoně 2019 jsme se zase trochu zlepšili, byli jsme konzistentnější. Ale v pár závodech mi přišlo, jako bych jel sám… tak rád bych bojoval s mercedesy!

Auto nebylo zlé, ale na Mercedes stále ztrácíme. Nejsem z toho frustrovaný, jen si někdy připadám trochu bezmocný. Ale stále se snažím zajet co nejlepší výsledek, což se mi většinou podařilo, takže hádám, že to byl dobrý rok,“ dodává Max Verstappen.

Vybíráme 10 nejzajímavějších elektromobilů, které se letos objeví na trhu