Měl jepičí život, přesto zvítězil hned v premiérovém závodě – tým Walter Wolf Racing
Co značí číslovka 44? Vyjma závodního čísla Lewise Hamiltona také jedno zajímavé výročí. Právě dnes je to 44 let od prvního vítězství širší veřejnosti ne až tak známého týmu Walter Wolf Racing, se kterým se pojí hned několik zajímavostí.
Kanadský obchodník Walter Wolf se o postup do F1 začal zajímat už v roce 1975. O rok později koupil 60 % týmu Franka Williamse Racing Cars s tím, že Williams setrvá v pozici manažera. Spolu s tím Wolf koupil majetek a vybavení stáje Hesketh, který nechal nastěhovat do sídla Williamsu v Readingu. Tam byl přetvořen vůz Hesketh 308C a stal se Wolf-Williamsem FW05, za jehož volantem jezdili Jacky Ickx a Michel Leclére. Výkonnost vozu však byla mizivá, občas se dokonce ani nekvalifikoval do závodu a oba jezdci posléze byli nahrazeni v podstatě platícími piloty.
Na konci roku 1976 se Wolf rozhodl pro restrukturalizaci. Nechal nahradit Franka Williamse (ten si vzal dvorního technika Patrika Heada a společně založili Williams Grand Prix Engineering) Peterem Warrem z Lotusu a jako jediného jezdce najal zkušeného Jodyho Schecktera z McLarenu a Tyrrellu. Konstruktérem nového vozu WR1 byl Harvey Postlethwaite, který dříve působil u týmu March a Hesketh.
Úvodní klání sezony 1977 se zcela novým týmem na startu se konalo 9. ledna v argentinském Buenos Aires. Scheckter sice v kvalifikaci obsadil až desáté místo, ale díky technickým problémům soupeřů (odstoupili Lauda, Hunt, Peterson či Mass), za které mohlo enormní horko, se nakonec Jihoafričan šetřící techniku dokázal dostat do cíle jako první! Senzační vítězství nového týmu v jeho prvním závodě tak bylo na světě.
Celý rok 1977 se pro nováčka vůbec nesl v dobrém duchu, když Scheckter vyhrál ještě v Monaku a Kanadě a nakonec obsadil celkové čtvrté místo. O rok později z toho bylo páté místo, byť tým (s výjimkou dvou závěrečných závodů, do kterých zasáhl i Bobby Rahal) s Scheckterem za volantem získal oproti premiérové sezoně ani ne poloviční počet bodů. Na vítězství už znova nedosáhl, přesto sesbíral další čtyři pódia.
V sezoně 1978 ale pohádka skončila. Vůz WR7 oproti svému předchůdci WR5 trpěl technickými problémy, když hned 12 ze 17 závodů nedokončil. James Hunt, který nahradil Schektera, jenž přestoupil k Ferrari, dokázal zajet nejlépe osmý. Keke Rosberg, jenž Hunta od poloviny sezony nahradil, na tom s vylepšeným vozem WR9 nebyl o nic líp, maximem bylo deváté místo.
Na konci roku tak Wolf celý tým raději prodal Emersonu Fittipaldimu. Kanaďan tak z formule 1 zmizel stejně rychle, jako se v ní objevil, triumf při prvním závodě mu už ale nikdo neodpáře…