Návrat štěrkových zón není tak snadný

Sportovní ředitel F1 Ross Brawn vysvětluje, proč není možné, aby se na okruhy do únikových zón vrátil kačírek namísto asfaltu. Ten je proklínán zejména fanoušky; podle nich asfaltové výběhové zóny netrestají jezdce tak, jako když piloti uvíznou v kačírku.

Štítky: Pravidla Ross Brawn Zveřejněno 1. 10 2020 — Lukáš Štěrovský

„Během víkendu se hovořilo o některých částech okruhu jako o sporných,“ připouští Brawn v narážce na nehodu Carlose Sainze, který se vracel přes asfaltovou únikovou zónu vyznačenou trasou tak nešťastně, že nakonec skončil ve zdi. Chybu uznal, ale podle něj by takto řešená zatáčka v kalendáři vůbec neměla být. „Vím, že FIA je velmi objektivní a konstruktivní, co se nahlížení na tyto věci týče. Jsem si jistý, že se podívají na incidenty z druhé zatáčky, aby zjistili, zda dokážou najít lepší řešení.

Čínské retro elektro? To je nový koncept Great Wall Ora

Probíhá nepřetržitá bitva, která má zastavit jezdce od překračování traťových limitů. Ty nepřekračujete, pokud skončíte v kačírku. Děje se to jen u asfaltových únikových zón. Ale pokud dáte všude kačírek, jezdci ho pak nanášejí na trať, když ztratí kontrolu nad vozem a vyjedou, což nechceme,“ objasňuje Brawn potenciální riziko.

„Takže jste zatracování, když použijete asfalt i kačírek. Převážně lepším řešením je asfalt, ale musíme nastavit traťové limity, abychom se ujistili, že jezdci nebudou zneužívat únikové zóny.

Když vjedete do zatáčky s vědomí, že to nejhorší, co se stane, je přejezd přes asfaltovou únikovou zónu a návrat na trať, dovolíte si víc. Jsem si jistý, že FIA a ředitel závodů Michael Masi budou druhou zatáčku v Soči přezkoumávat.“

Štěrkové plochy jako limity tratě nemohou fungovat všude