Způsobíš červené vlajky, přijdeš o čas. Formule 2 a 3 vyzkouší nové pravidlo

Šéfové týmů vítají nové pravidlo, podle kterého jezdci formule 2 a formule 3, kteří v kvalifikaci zapříčiní červenou vlajku, ztratí svůj čas.

Štítky: Formule 2 Formule 3 Pravidla Zveřejněno 13. 02 2024 — GPF1.cz

Dodatek ke sportovním předpisům doprovodných sérií Formule 1 stanoví, že jezdci, který bude považován za “výhradně” zodpovědného za vyvolání červené vlajky v kvalifikaci, mohou sportovní komisaři smazat jeho nejlepší časy.

Nové pravidlo o červených vlajkách odráží pravidlo, které se již uplatňuje v jiných motoristických sériích, jako je IndyCar. Ve Formuli 1 se však toto pravidlo v letošní sezóně neuplatní, a to navzdory stížnostem na jezdce, kteří v minulosti těžili z chyb, jako byly havárie Charlese Leclerca a Sergia Pereze během kvalifikace v Monaku v letech 2021 a 2022.

Ředitel týmu Hitech Oliver Oakes ocenil zavedení nového kvalifikačního pravidla.

“Vlastně s tím souhlasím, protože si myslím, že není nic horšího, než když někdo jede a získá pole position tím, že téměř zničí trénink všem ostatním,” vysvětlil Oakes. “Asi záleží na tom, jestli je to váš jezdec, který udělal nevinnou chybu, nebo ne. Vždycky říkám, že s takovými pravidly je někdy tak trochu chcete, ale později je nenávidíte.”


Nové číslo magazínu KOLO na KOLO přináší silná témata:

  • Nejnovější informace o podvodech Benettonu a Michaela Schumachera v sezoně 1994
  • Opravdové zákulisí vztahu Hamilton – Wolff
  • Enzo Ferrari a jeho ženy
  • Aerodynamické vychytávky
  • Odstrašující případy nových týmů v F1

PŘEDPLATNÉ TADY

PŘEDPLATNÉ TADY


Šéf týmu Campos Adrian Campos uvedl, že bude i nadále očekávat, že jezdci budou v kvalifikaci tlačit na pilu, a to i pod hrozbou, že jim budou nejlepší časy smazány, pokud havarují nebo dostanou smyk a skončí.

“Nakonec, kvalifikace je kvalifikace – je to místo, kde musíte riskovat,” řekl. “Také pokud budete mít nehodu, protože příliš riskujete, budete v obou závodech startovat ze zadních pozic. Takže je to riziko, které musí každý jezdec podstoupit i s tímto pravidlem. Nemyslím si, že se tím něco změní. Samozřejmě nechceme, aby někdo úmyslně způsobil červenou vlajku, aby si udržel prozatímní pole position až do konce, takže i k tomu to pomůže. Ale je to něco, o čem jsme samozřejmě nikdy nepřemýšleli, takže to pro nás moc nezmění.”

Přestože formule 1 nezavedla stejný trest pro jezdce, kteří přeruší kvalifikaci, šéfové týmů F2 se nesouladu mezi doprovodnou sérií a mistrovstvím světa F1 neobávají.

“Abych byl upřímný, nevím, proč to nezavedou i v F1,” řekl šéf týmu ART Sebastien Philippe. “Možná proto, že mají méně červených vlajek a možná se snažíme něco dělat, abychom se vyhnuli tomu, že jich bude tolik, ale nejsem si jistý, že by to něco změnilo.”

Juniorské kategorie by mohly sloužit k testování účinnosti nového pravidla o červených vlajkách předtím, než se začne uvažovat o jeho budoucím použití v F1, naznačil Campos.

“Myslím, že stejně jako v některých jiných případech v minulosti, když chcete zavést něco nového, dokud to nevyzkoušíte, nevíte, jestli je to pozitivní, nebo ne,” řekl. “Takže si myslím, že to je něco, co budeme zavádět dříve než oni. Pokud to bude pravidlo, které se osvědčí a učiní vše ještě spravedlivějším, pravděpodobně budou o jeho zavedení uvažovat také.”

Oakes však namítl, že mít paritu mezi Formulí 1 a jejími dvěma hlavními napájecími seriály není vždy možné.

“Myslím, že pokud jde o to, zda bychom se měli pravidly přiblížit F1, nebo ne, myslím, že je opravdu snadné říct, že bychom chtěli – protože to děti sledují v televizi – ale myslím, že je to někdy ve skutečnosti obtížné,” řekl. “Je tu tolik nuancí, které se liší.”