“KECY” – Mercedes opovrhuje vysvětleními šéfa Ferrari Mattia Binotty
Poté, co se šéf Mercedesu Toto Wolff nechal slyšet, že už "nemůže dál poslouchat" svůj protějšek u Ferrari Mattia Binottu, nejnověji jeho vysvětlení o výkonnostním propadu označil za "kecy". Tedy doslova "bullshit". Zdůraznil přitom, že pokud by byl loňský motor Ferrari legální, nepřišel by letos takový výkonnostní propad.
Formule týmu Mercedes jsou výkonnostně dominantní. Nejbližší soupeři Racing Point se stejnými motory mají sekundovou ztrátu v kvalifikaci na GP Maďarska. Red Bull Maxe Verstappena ztrácí už téměř 1,5 sekundy.
Ferrari se se začátkem sezony 2020 svezlo do středu pole, a vypadlo z nejsilnější trojky – která se vlastně rozpadla celá. Šéf Ferrari Mattia Binotto před Velkou cenou Maďarska uvedl, že technická upřesňující nařízení FIA mají za následek pokles výkonu pohonných jednotek Ferrari, které využívají také týmy Haas a Alfa Romeo. Série technických nařízení upřesňující, co se smí s olejem a co je nebo není povoleno za činnosti kolem senzorů okamžitého průtoku paliva, v kombinaci s nasazením druhého ‚nezávislého‘ senzoru, má za následek velké zpomalení letošních monopostů Ferrari.
Jenomže takové vysvětlení označil šéf Mercedesu Toto Wolff za “kecy”, jak by se dal volně přeložit anglický výraz “bullshit”. Podle něj nemohou mít technická upřesnění FIA takový dopad na pohonnou jednotku, pokud ještě vloni byla v souladu s pravidly. Toto Wolff je očividně naštvaný, protože podle vlastních slov se ve snaze vyrovnat extrémně silným motorům Ferrari Mercedes investoval obrovské úsilí do zlepšení své pohonné jednotky. To přineslo podstatně silnější motor Mercedes, který je překvapením také pro soupeře od Renaultu a Hondy.
Jenomže Toto Wolff je přesvědčen, že vloni Mercedes bojoval s nelegálním motorem, a proto zlepšení dosažená pro letošní rok na svém vlastním motoru označil za “ironická”.
Šéf Mercedesu Wolff ostře o svém protějšku u Ferrari: Už ho nemůžu poslouchat
“Další kecy, technická upřesnění,” ulevil si Toto Wolff, když se o jeho reakci na Hungaroringu zajímali novináři. “Na pohonné jednotky existují jasná pravidla. (Minulý rok) v Austinu (GP USA) byla prezentována velmi důležitá upřesnění. Ale ta nebyla vůbec překvapivá, protože když dodržujete pravidla, bylo i tak všechno jasné.
Je to vše ironické, protože někteří naši soupeři nás donutili dosáhnout na totálně nové úrovně. Vloni jsme málem vyhořeli, jak vymyslet, abychom byli konkurenceschopní. A tady to máme. Náš výkonnostní skok mezi roky 2019 a 2020 s motory je dán tím, že jsme byli donuceni. A v tom vidím velkou ironii.”