Co za nečekaný problém má Red Bull?

S přípravou na (původní) sezonu 2020 si Red Bull zahrával s myšlenkou, že by třeba mohl zabojovat o titul. Ale to teď nepřichází v úvahu. Red Bull se totiž dostal do situace, ve které nechce být žádný ředitel technického oddělení. Auto dělá něco, aniž by kdokoli tušil proč. Chová se různě ve stejných situacích. Noční můra každého konstruktéra. Red Bull má v nové koncepci aerodynamiky šotka, kterého zatím neodhalil.

Štítky: Red Bull Technika Zveřejněno 18. 07 2020 — Tomáš Richtr

Max Verstappen ztratil v kvalifikaci na GP Maďarska přes 1,4 sekundy na vítěze. To je strašně moc. ‚Balík‘ je proti tomu malý bratříček. Týmový kolega Alexander Albon, už tak pod tlakem vyrovnat se Verstappenovi, situaci už vůbec nedává, a v Maďarsku ztrácí další půl sekundu a více. V prostřední části kvalifikace Q2 byl rychlejší dokonce Williams George Russella. Jelikož mají Russell a Albon k sobě blízko, v reakci na dotaz novinářů Rusell uvedl, že je mu Albona líto a že Red Bull může za to, že vypadá Albon jako „idiot“.

Novinářské prostředí F1 funguje tak, že při nejbližší příležitosti byl Max Verstappen dotázán na reakci Goerge Russella.

„O našem autě nic neví a měl by se soustředit na to své.“ Typická Verstappenova reakce. Sám ale uznal, že neví, co přesně je v autě za problém.

Red Bull může skončit, pokud přijde o Verstappena

Red Bull RB16 má nějaký kiks v koncepci své aerodynamiky. Míra nepředvídatelnosti chování vozu je totiž neobvykle masivní. Mohou za to ztráty očekávaných chování proudů vzduchu nebo vírů v elementárních prostorech povrchů auta nebo v jeho bezprostřední blízkosti. Red Bull pro letošek sáhl k nové koncepci aerodynamiky v přední části auta, aby lépe fungovalo v pomalých zatáčkách.

Na Verstappenovi je v průběhu víkendu na Hungaroringu vidět, jak mu auto pod rukama občas udělá, co nechce nebo co nečeká. A se ztrátou důvěry v auto rychlost dál padá velmi rapidně, protože nutné je ho nerozbít. Auto je „nervózní“ v tom smyslu, že se nechová konzistentně. V jednom kole aerodynamicky funguje, ale v tom dalším může v některé části auta tok vzduchu přestat fungovat dle „konstrukce – návrhu – očekávání“. To je moment, kdy auto přestane držet na dráze.

Technický ředitel Adrian Newey má z takovými šotky zkušenosti, jak nakonec rozsáhle popsal ve své knize. Je tedy možné, že nějakou drobnou úpravou dosáhne Red Bull „zklidnění“ auta a vytěží z nápadu, který pro letošek implementuje. Je ale nutné, aby nejprve pochopil příčinu svých problémů. A to se k dnešnímu dni zatím nestalo.

Toyota otestovala hybridní pohon pro závodní Corolu BTCC