Idylka pro Tota Wolffa skončila

Damon Hill, mistr světa F1 z roku 1996, se domnívá, že Toto Wolff má před sebou "těžký" úkol, aby změnil trajektorii Mercedesu, a prohlásil, že období idylického vztahu je definitivně u konce.

Štítky: Mercedes Nepřehlédněte Toto Wolff Zveřejněno 22. 04 2024 — GPF1.cz

Mercedes má za sebou mizerný start do sezóny F1 2024, kdy jeho nejlepší umístění (ve velké ceně) bylo pouze 5. místo v úvodní Velké ceně Bahrajnu. V šampionátu konstruktérů je tým na čtvrtém místě za zákaznickým týmem Mercedesu, McLarenem. Mercedes se na začátku éry přísavného efektu v roce 2022 potýkal s problémy a zdá se, že se rok od roku potýká se stejnými komplikacemi. Do té doby, pod Wolffovým vedením od roku 2014, zůstával Mercedes v šampionátu neporažen.

Wolffův příchod se shodoval se vzestupnou trajektorií Mercedesu, který se již v roce 2014 soustředil na regulaci motorů, tým již s Rossem Brawnem v čele dělal významné pokroky. Jedna z kritik směřujících k Wolffovi spočívá v tom, že ačkoli odvedl fantastickou práci při řízení Mercedesu během jejich dominantních let, tým nevybudoval – což musí udělat nyní znovu vzhledem k jejich neplodnému období. Během přenosu Velké ceny Číny na stanici Sky Hill vyjádřil svůj názor na těžkou situaci Mercedesu.

VIDEO: Rozhovor s Romanem Staňkem

“Myslím, že on [Hamilton] pravděpodobně věděl [o problémech Mercedesu], jakmile se objevil první nový vůz pod novými regulemi, že Mercedes je celý v trablech,” řekl. “Toto měl dlouhé období líbánek, fantastické období úspěchů s týmem, do kterého přešel a který byl předem zformován. Ross Brawn pro to udělal hodně práce. Teď je to pro něj těžké. Skutečná práce začíná, když se vám něco nedaří. To je docela těžké vyřešit. To je jeho práce, on je šéf, on musí přijít na to, kde se to děje špatně, a kdo mu neříká, co se děje špatně v týmu.”

Bývalý jezdec F1 Karun Čandhok zůstává zmatený z toho, proč Mercedes stále dosahuje slabších výsledků, když má prvotřídní zázemí a značný rozpočet.

“Je to zajímavá pozice, ve které se nacházejí,” dodal Čandhok . “Stále mají tolik dobrých lidí, jako jsou James Allison a Andrew Shovlin, inženýrské mozky. Mají úžasné zázemí. Poprvé mají zisk 500 milionů liber, takže jim nechybí rozpočet. [Toto] musí pochopit; pokud tyto věci nejsou problémem, kde je deficit?”

Zatímco Mercedes se jako tým potýká s problémy, v Šanghaji pokračovalo ošemetné tažení Lewise Hamiltona, který skončil devátý. Při hodnocení svého závodu Čandhok řekl:

“Myslel jsem, že se dostane na body. Dostal se na deváté místo, což bylo s dnešním autem to nejlepší, co mohlo být. Pár dobrých manévrů. Celkově ale nikdy nevypadal, že by měl pod sebou auto schopné dostat se před Ferrari.”

Hill dodal: “Problém je v tom, že pár skvělých manévrů ano, ale to jsou snadné cíle. Tohle auto je mnohem lepší než vozy, které předjížděl. Je to, když se dostanete na ostrý konec startovního pole. George se nedostal nikam ze středu pole blízko přední části.”

Zdá se, že Mercedes není blíže k pochopení svých současných problémů po náročném začátku roku. Vzhledem k novým pravidlům, která vstoupí v platnost v roce 2026, si Mercedes bude přát, aby se jeho šance na zvrácení situace změnily. Čandhok se však domnívá, že Mercedes musí pochopit, proč je nyní pomalý, aby měl v roce 2026 šanci vrátit se na vítěznou dráhu.

“Ale abyste byli v roce 2026 rychlí, musíte pochopit, proč jste teď pomalí,” vysvětlil. “Jsme ve třetí sezóně. Toto stále mluví o experimentování, snaží se najít velký nárůst výkonu. Může to být tím, že stále nemají jasnou odpověď na to, kde je deficit vůči Red Bullu, ani vůči McLarenu nebo Ferrari.”