Francie dokázala, že Red Bull nekouzlí ani s pneumatikami, ani s křídly
Jen těžko skrýval šéf Red Bullu Christian Horner po vítězství v Grand Prix Francie satisfakci. Tým totiž triumfoval navzdory dřívějším nařčením z podvádění. Red Bull měl dosahovat lepších výkonů díky flexibilním zadním křídlům a podhuštěným pneumatikám. Obojí bylo ale ve Francii nově hlídáno, přesto byli Rudí býci k nezastavení.
„V posledních několika týdnech se objevilo spoustu komentářů a nařčení,“ potvrzuje Christian Horner. „My ale pravidla dodržujeme a způsob, jakým jsme zareagovali, podle mého ukazuje skutečnou sílu a to, že náš výkon není vůbec založen na flexibilním zadním křídle a že jsme vždy dodržovali instrukce Pirelli.“
To po defektech v Baku nařídilo zvýšení tlaků v gumách, které navíc přísně hlídalo. „Zvýšení tlaků pneumatik bylo o víkendu samozřejmě pro všechny týmy velkou výzvou. Ale inženýři odvedli skvělou práci a auto skvěle přizpůsobil,“ objasňuje Horner s tím, že tým musel nasadit i nové, méně flexibilní zadní křídlo.
Další kritika – nepřekvapivě ze strany Mercedesu – pak směřovala na motory. Red Bull údajně nasadil nové jednotky s vylepšeným výkonem, což ale pravidla až do startu sezony 2022 zakazují. Kde je tedy pravda?
„To není dovoleno, takže si nejsem jistý, na co tím naráží. Je to stejná specifikace jako u prvního agregátu,“ ujišťuje Horner. „Na rovince jsme byli tak silní díky tomu, že jsme snížili přítlak na zadním křídle. Honda odvádí skvělou práci, ale nezaznamenali jsme nějaké náhlé zvýšení výkonu.“
Mercedes podezřívá Red Bull z nepovoleného posilování motoru Hondy