Verstappen tajně podepsal dodatek smlouvy
Výstupní klauzule Maxe Verstappena byla údajně do jeho smlouvy přidána teprve nedávno a byla zavedena bez vědomí týmu Red Bull F1.
Nedávno vyšla najevo existence překvapivé klauzule o rozvázání smlouvy, která by Verstappenovi umožnila odejít z Red Bullu, pokud by ho opustil poradce pro motorsport a blízký spojenec Helmut Marko. A zasvěcenci nyní odhalili, že doplnění klauzule o přerušení smlouvy nebylo součástí Verstappenova původního prodloužení smlouvy – podepsané již v roce 2022 – a bylo “zavedeno jednostranně Verstappenem a Markem, aniž by o tom tým F1 Red Bull nebo šéf týmu Red Bull Christian Horner v té době cokoli věděli”.
Podle Autosportu to Marko mohl udělat, protože jako jeden ze dvou ředitelů Red Bull Racing může jednat jménem týmu.
Verstappenova budoucnost byla v posledních týdnech předmětem intenzivních debat v návaznosti na kontroverze kolem Hornera a politické zmatky v týmu. Sága kolem Red Bullu nabrala nový směr, když se v předvečer Velké ceny Saúdské Arábie ukázalo, že Marko čelí internímu vyšetřování a možnému pozastavení činnosti kvůli informacím, které unikly do médií v souvislosti s Hornerovým skandálem. Trojnásobný mistr světa Verstappen pohrozil odchodem z Red Bullu, pokud Marko nezůstane v týmu:
“Pokud takový důležitý pilíř vypadne, nebude to dobré ani pro mou situaci. Moje loajalita vůči Markovi je velmi velká. Vždycky jsem to vyjádřil všem v týmu, všem nahoře, že je důležitou součástí mého rozhodování po celou dobu i v budoucnu v rámci týmu.”
O necelých 24 hodin později Marko po jednání s generálním ředitelem Red Bullu Oliverem Mintzlaffem potvrdil, že v týmu zůstane. Situace nicméně podpořila spekulace o Verstappenově budoucnosti a upoutala pozornost konkurenčního týmu Mercedes, který po šokujícím rozhodnutí Lewise Hamiltona přestoupit k Ferrari hledá nového jezdce pro rok 2025.
Šéf Mercedesu Toto Wolff přiznal, že by Verstappena “rád” do Mercedesu zlákal. Na otázku, zda je Verstappen hlavním cílem Mercedesu, Wolff odpověděl:
“Je to rozhodnutí, které Max musí učinit, a není týmu nahoře i dole, který by neudělal stojku, aby ho měl ve voze.”
Právě vyšlo nové číslo online magazínu KOLO na KOLO. Předplatné zde.
- Nejhorší týmový manažer F1 historie
- Začátek konce McLarenu
- Hodnotíme šance týmů na letošní titul
- Jaký je prezident FIA ve skutečnosti petrolhead
- Co nového v pravidlech přináší letošní sezona
- O předchůdci dnešního DRS
Vychází jako čtrnáctideník. Lze číst interaktivně online nebo stáhnout jako PDF. Prohledni si magazín číslo 03/2024: