Letošní Ferrari SF-24 je na simulátoru lepší než loňské auto

Charles Leclerc je po prvních zkušenostech s novým vozem Ferrari povzbuzen jízdou na týmovém simulátoru. Potřebuje ale počkat na Bahrajn.

Štítky: Ferrari Zveřejněno 13. 02 2024 — GPF1.cz

Ferrari představilo nový model SF-24 a Leclercův týmový kolega Carlos Sainz se s ním jako první projel na testovacím okruhu ve Fioranu. Leclerc uvedl, že z první virtuální zkušenosti s vozem měl pozitivní dojem.

“Na simulátoru je to dobrý pocit,” řekl. “Auto je rozhodně krokem vpřed oproti loňsku. Jako každý rok jsme se zaměřili na hlavní nedostatky, které jsme měli loni, a prozatím auto na simulátoru reaguje velmi dobře.”

Konečný soud si však nechává pro sebe, dokud neuvidí výkon vozu v reálném provozu.

“Je tu samozřejmě další důležitá část toho všeho, a to, jak moc to koreluje se skutečným vozem jakmile ho poprvé nasadíme v Bahrajnu na trať. To bude klíčový moment, který nám napoví, zda jsme pro letošní sezonu odvedli dobrou práci. Ale doposud to bylo dobré a vše, co jsme na simulátoru testovali, bylo pozitivní.”


Nové číslo magazínu KOLO na KOLO přináší silná témata:

  • Nejnovější informace o podvodech Benettonu a Michaela Schumachera v sezoně 1994
  • Opravdové zákulisí vztahu Hamilton – Wolff
  • Enzo Ferrari a jeho ženy
  • Aerodynamické vychytávky
  • Odstrašující případy nových týmů v F1

PŘEDPLATNÉ TADY

PŘEDPLATNÉ TADY


Ferrari bylo kromě Red Bullu jediným týmem, který během roku 2023 vyhrál závod, a sezónu zakončilo jako jeden z nejbližších vyzyvatelů loňských dominantních mistrů světa. Na začátku sezony však měli problémy se svým vozem, jehož výkon měl tendenci divoce kolísat.

“Myslím, že hlavní oblastí, na které jsme museli zapracovat, byla citlivost na změnu podmínek,” řekl Leclerc. “Loni jsme měli velmi špičkové auto, které bylo velmi silné, kdykoli jsme měli všechny ideální podmínky, ale kdykoli se objeví některý z těchto faktorů, ať už je to teplota, rychlost, síla nebo směr větru, bude to mít na naše auto obrovský vliv. To jsme chtěli u tohoto vozu změnit, aby se lépe a snadněji řídil, protože kdykoli byly větrné podmínky, bylo to velmi obtížné, a to je něco, co bych rád pro letošní rok změnil.”

Sainz byl k výkonům vozu rezervovanější, když hovořil ještě předtím, než se s vozem SF-24 projel.

“Opravdu nerad se pouštím do podrobností o tom, jak se auto cítí v simulátoru, protože je to samozřejmě něco velmi soukromého pro tým,” řekl. “Ale ano, rozhodně se cítí jinak. Cílem je, aby se auto cítilo jinak, aby jezdci dodalo více jistoty a aby z něj bylo možné vytěžit více času na kolo. Loni to v tomto směru nebylo jednoduché, ale letos jsem si jistý, že jsme udělali kroky správným směrem. Jestli to bude stačit, nebo ne, ukáže až čas.”

Ferrari “se snaží zlepšit všechny oblasti,” se svým novým podvozkem, řekl Sainz.

“Myslím, že pokud chceme letos skutečně bojovat o titul mistra světa, musíme se zlepšit v každé oblasti vozu. Přesně o to jsme se snažili celou zimu a uplynulou sezónu, abychom se pokusili zlepšit každou jednotlivou oblast. Nenechat nic, aniž bychom se toho dotkli nebo aniž bychom se to pokusili zlepšit. A s tímto přístupem a s tímto smýšlením je toto auto jedna věc, kterou je třeba zlepšit v každé jednotlivé oblasti.”

Technický ředitel Ferrari pro podvozek a aerodynamiku Enrico Cardile prozradil, že nový model SF-24 prošel radikální změnou oproti svému předchůdci.

“S modelem SF-24 jsme chtěli vytvořit zcela novou platformu a v podstatě každá oblast vozu byla přepracována, i když naším výchozím bodem byl směr vývoje, který jsme zvolili v loňském roce a díky němuž jsme v závěrečné části sezony udělali skok vpřed, pokud jde o konkurenceschopnost,” řekl Cardile. “Vzali jsme v úvahu to, co nám řekli jezdci, a proměnili jsme tyto nápady v technickou realitu s cílem poskytnout jim vůz, který se snadněji řídí, a proto je snazší z něj dostat maximum a posunout ho na jeho hranice.

Nestanovili jsme si žádná jiná konstrukční omezení než to, že chceme dodat silný a poctivý závodní vůz, který dokáže na závodní trati reprodukovat to, co jsme viděli v aerodynamickém tunelu.”