Aston Martin svému AMR24 věří: Red Bull je naprosto porazitelný

Technický ředitel Aston Martinu Dan Fallows trvá na tom, že Red Bull je "naprosto porazitelný" navzdory dosavadní dominanci na startovním roštu F1.

Štítky: Aston Martin Zveřejněno 13. 02 2024 — GPF1.cz

Tým z Milton Keynes získal v minulé sezóně titul mistra světa jezdců i konstruktérů, když Max Verstappen dosáhl na vítězství a jeho týmový kolega Sergio Perez doplnil dvojici v pořadí na druhém místě. Aston Martin začal sezonu jako největší konkurent Red Bullu, když Fernando Alonso získal v úvodních osmi závodech šest pódií, než jeho tempo ochablo – soupeři dokázali v polovině sezoby vyvinout své vozy lépe.

Konec roku však týmu ze Silverstonu ukázal záblesky naděje, že by mohl znovu začít bojovat, a Fallows je přesvědčen, že s rostoucí propastí mezi přední a zadní částí závodního pole může Red Bull dostihnout.

“Když máte tým, kterému se daří tak dobře jako Red Bullu od roku 2022, nevyhnutelně dojde k určitému sblížení jejich řešení,” řekl Fallows médiím. “S předpisy, které máme nyní, není nijak zvlášť snadné mít vozy, které jsou vizuálně velmi odlišné. Zajímavější je sbližování časů na kolo, které jsme viděli – týmy se k sobě velmi přibližují a myslím, že to naznačuje, že lidé jsou pravděpodobně méně schopni udělat velký koncepční krok od takových věcí, které vidíme na většině vozů.

Ale to nic neubírá na zajímavosti. Jsme skutečně zaujati zjišťováním časů na kolo z věcí, které jsou menšími detaily, získali jsme detailnější prvky podlahy a dalších částí vozu, ale stále je před námi ještě hodně času. Vycházíme z toho, že Red Bull je absolutně porazitelný. To je to, za čím se honíme, soustředíme se na ně a to je to, o co se snažíme.”

Nový moderní aerodynamický tunel Aston Martin bude uveden do provozu ještě letos a AMR24 je první konstrukcí, která využije výhod vývoje v novém technologickém kampusu Astonu v Silverstonu. AMR24 jako obvykle přebírá pohonnou jednotku, převodovku, hydrauliku a zadní zavěšení z dosud neodhaleného Mercedesu.


Nové číslo magazínu KOLO na KOLO přináší silná témata:

  • Nejnovější informace o podvodech Benettonu a Michaela Schumachera v sezoně 1994
  • Opravdové zákulisí vztahu Hamilton – Wolff
  • Enzo Ferrari a jeho ženy
  • Aerodynamické vychytávky
  • Odstrašující případy nových týmů v F1

PŘEDPLATNÉ TADY

PŘEDPLATNÉ TADY


Dan Fallows, technický ředitel, vysvětluje, jak tým přistupoval k AMR24:

“I při stabilních předpisech existují nekonečné možnosti zdokonalování. AMR24 bych označil za silnou evoluci loňského vozu, který vypadá zcela jinak a má mnoho nových dílů, které nám poskytují silnou platformu pro vývoj. Nová je konstrukce podvozku, příď, přední křídlo, přední zavěšení a zadní zavěšení. V letošní sezóně chceme soutěžit ve vývojových závodech a tento vůz je k tomu navržen.

Další oblastí, na kterou jsme se zaměřili, bylo rozšíření provozního okna vozu. Zaměřili jsme se na větší univerzálnost pro širší škálu specifických charakteristik okruhu. Chceme závodní vůz, který bude více univerzální. Jsme přesvědčeni, že AMR24 představuje ideální platformu pro vývoj v průběhu sezony a trvalou výzvu po celou sezonu.”

Konstrukce předního křídla byla změněna tak, aby pomáhala účinněji řídit přítlak předních kol. V kombinaci s křídly nad koly je cílem kontrolovat proudění vzduchu od předních pneumatik a odvádět ho od zbytku vozu, aby ostatní plochy vytvářející přítlak mohly pracovat efektivněji. Současná éra předpisů F1 klade velký důraz na konstrukci podlahy a bočnic. U vozu AMR24 byla provedena generální úprava bočnic a karoserie s cílem zlepšit řízení proudění vzduchu kolem podlahy a nad zadním křídlem.

“Podlaha je největší oblastí, kde se vytváří přítlak na voze F1, a neustále se vyvíjí. Její správné nastavení bude mít pro náš úspěch v roce 2024 zásadní význam,” říká Dan Fallows.

Vůz AMR24 bude využívat uspořádání zavěšení s přítlačnými tyčemi vpředu i vzadu. To znamená, že sestava kol je spojena s podvozkem diagonální konstrukcí s vyšším bodem na karoserii vozu. Přední zavěšení bylo změněno tak, aby se zlepšil výkon ve spojení s předním křídlem a podlahou, zatímco zadní zavěšení bylo optimalizováno tak, aby se maximalizovala účinnost proudění vzduchu kolem zadního křídla a aby se do něj vešla nejnovější pohonná jednotka a převodovka Mercedes.

Dan Fallows vysvětluje:

“Na obou koncích vozu se pracovalo na zavěšení. Přední část bude efektivněji pracovat spolu s předním křídlem a na zadní části byly provedeny aerodynamické práce, aby se optimalizovalo naše uspořádání v této oblasti.”