Automobilist.com

Změny pravidel pro rok 2020

Světová rada motorsportu na svém zasedání schválila některé změny pravidel F1, které vejdou v platnost už příští rok. Níže nabízíme jejich seznam.

Štítky: 2020 Pravidla Zveřejněno 5. 12 2019 — Lukáš Štěrovský

MGU-K

Asi nejzásadnější novinka. Jezdci budou příští rok moci použít o jeden kus kinetického motor generátoru navíc, a to kvůli rozšíření kalendáře na 22 závodů. Oproti letošním dvěma kusům budou k dispozici tři MGU-K. Tři kusy letos potřebovali jen jezdci s motory Renaultu a Hondy, rekordmanem je se šesti kusy Daniil Kvjat.

Penalizace za ignorování vážení

Pamatujete na případ Pierra Gaslyho z Baku a hlavně Sergia Péreze v USA, kteří během volných tréninků nedopatřením neabsolvovali hned po povelu komisařů převážení a za tento prohřešek museli startovat do daného závodu z boxů, protože pravidla jiný trest neumožňovala? To už nebude platit a komisaři budou mít v tomto ohledu doslova volné ruce.

Tresty za předčasný start

Podobné to bylo s ulitými starty, kde jezdci mohli dostat pouze trest průjezdu boxy nebo relativně přísný trest 10 sekund stop and go. Od příštího roku dostanou komisaři možnost potrestat ulitý start pěti nebo desetisekundovou časovou penalizací, kterou lze „nalepit“ na zastávku u mechaniků nebo přičíst ke konečnému času po závodě.

Pneumatiky na startu závodu

Až do teď platilo, že jezdci z druhé části kvalifikaci museli startovat na sadě, na které zajeli nejrychlejší kole v prostředí části kvalifikaci. To se aplikovalo i na situace, kdy jezdec musel například kvůli výměně motoru nakonec startovat z boxů. V sezoně 2020 bude platit, že start z pit lane rovná se možnosti nazout úplně novou sadu pneumatik.

Finiš závodu

O ukončení závodu bude opět rozhodovat šachovnicová vlajka, a nikoliv digitální panel. Obě tyto varianty fungovaly letos pospolu, ale platilo, že panel byl nadřazenější vlajce. A tak se v Japonsku stalo, že po chybě systému byly výsledky závodu vzaty z předposledního kola, kdy se panel rozsvítil, přestože fakticky byl cíl správně odmáván až o kolo později. Vedení F1 proto rozhodlo o tom, že nadřazena všemu bude stará dobrá šachovnicová vlajka, která znamená konec závodu.

Testování

Bylo také rozhodnuto, že týmy nebudou během testů moci schovávat svoje vozy před konkurencí za ony pověstné provizorní zábrany, kterými mechanici vždy obestavěli garáž.

Diskuse k článku

Napsat komentář