Zcela nový vůz, ale staré vyhlídky špatných výkonů. Alpine

Esteban Ocon připustil, že Alpine musí v úvodních kolech sezony 2024 zůstat "pokorný a realistický" po představení zcela nového vozu.

Štítky: Alpine Bruno Famin Esteban Ocon John Woods Zveřejněno 8. 02 2024 — GPF1.cz

Alpine se stala čtvrtým týmem, který ve středu odpoledne představil své nové zbarvení, ačkoli byl teprve druhým, který světu ukázal svůj skutečný vůz. Model A524 se od modelu A523, který byl používán v minulé sezóně, dramaticky liší, a to do té míry, že z modelu 2023 zůstal zachován pouze volant.

Matt Harman, technický ředitel Alpine, během představení vozu nastínil agresivní přístup anglicko-francouzské stáje poté, co loňská sezóna byla podprůměrná, když se propadla ze čtvrtého na šesté místo v hodnocení konstruktérů, i když se dvěma pódii pro jezdce Estebana Ocona a Pierra Gaslyho v Monaku, resp. v Nizozemsku.

Alpine má větší cíle než jen občasné umístění na stupních vítězů a chce se výrazně přiblížit předním jezdcům, ale Ocon upozornil, že může trvat nějakou dobu, než nová koncepce přinese výsledky.


Nové číslo magazínu KOLO na KOLO přináší silná témata:

  • Nejnovější informace o podvodech Benettonu a Michaela Schumachera v sezoně 1994
  • Opravdové zákulisí vztahu Hamilton – Wolff
  • Enzo Ferrari a jeho ženy
  • Aerodynamické vychytávky
  • Odstrašující případy nových týmů v F1

PŘEDPLATNÉ TADY

PŘEDPLATNÉ TADY


Ocon si není příliš jistý, kde se Alpine vzhledem k nové koncepci ocitne.

“Nevím, kde budeme začínat, a proto je jedno, kde přesně začneme,” řekl Ocon. “Záleží na tom, kdy budeme v polovině sezony. Doufám, že budeme startovat blízko čela, ale musíme být pokorní a realističtí. Je to nová koncepce. Je možné, že se nám na začátku nebude příliš dařit, ale vzestup a zlepšení je to, co potřebujeme.”

Vzhledem k tomu, že Alpine pro rok 2024 mění konstrukční filozofii, bude muset Ocon pravděpodobně místy změnit svůj jízdní styl, aby z vozu A524 vytěžil maximum.

“Budou aspekty vozu, které můžeme více využívat a více se o ně opřít, kde získáme rychlost,” dodal Ocon. “V motorsportu je to vždycky kompromis, kde získáte a kde ztratíte. Snažíte se neztratit příliš mnoho, ale přesto na některých místech ztrácíte. A pokud existuje místo, kde je auto silné, musíte ho využít.”

Společnost Alpine současně potvrdila, že Bruno Famin bude i v nadcházející sezóně F1 zastávat funkci šéfa týmu a že bude tyto povinnosti kombinovat s funkcí viceprezidenta značky pro motoristický sport. Famin, který nastoupil do Alpine před sezonou 2022 jako výkonný ředitel divize motorů ve Viry-Chatillonu, se ujal pozice šéfa týmu dočasně mezi loňskou Velkou cenou Belgie a Nizozemska, uprostřed vlny manažerských odchodů. V rámci těchto změn odešli dosavadní šéf týmu Otmar Szafnauer a sportovní ředitel Alan Permane, který je nyní součástí týmu RB, zatímco technický ředitel Pat Fry se rozhodl pro přechod do Williamsu.

Tým formule 1 Alpine dále vytvořil v Enstone novou pozici provozního ředitele, kterou obsadí bývalý člen skupiny Lotus a McLaren Automotive John Woods. Renault zavedl podobnou pozici také na základně pohonných jednotek ve Viry a povýšil Audrey Vastroux, která v organizaci pracuje již 18 let.

Nové funkce jsou součástí probíhající restrukturalizace, která následovala po odchodu ředitele týmu Otmara Szafnauera loni v létě. Na Szafnauerovo místo nastoupil viceprezident Alpine pro motorsport Bruno Famin, nejprve dočasně, ale nyní byl potvrzen jako stálý ředitel týmu. Oba nově jmenovaní budou dohlížet na příslušné zázemí, přičemž v Enstone v současné době probíhá projekt rozšíření, což Faminovi umožní více se soustředit na závodní operace.

“Pozice provozního ředitele je do značné míry pozicí v pozadí,” řekl Famin na dotaz ohledně Woodse. “A my opravdu potřebujeme někoho, kdo se vyzná v provozu. Právě teď je v Lotus Cars a poměrně dlouhou dobu působil v McLaren Automotive. Je to do značné míry člověk z továrny. To je to, co potřebuji pro provoz továrny. Máme technického ředitele a on nebude zasahovat do práce technického ředitele, jeho úlohou bude dát technickému a sportovnímu řediteli prostředky k práci, sledování rozpočtu, dodržování předpisů atd.

A je to velmi pragmatický člověk. Není to člověk z F1, ale k tomu člověka z F1 nepotřebujeme. Opět je to práce v pozadí a on je velmi zkušený, velmi pragmatický, má blízko k lidem. A podle mě je ochotný, nebojí se dělat změny a bude mít nový pohled na to, co děláme.”