Také letos bude mít Alpine nejslabší motor

Šéf týmu Alpine Bruno Famin připustil, že týmu stále chybí výkon motoru ve srovnání s konkurencí ve Formuli 1.

Štítky: Alpine Zveřejněno 11. 02 2024 — GPF1.cz

Poté, co tým v červenci loňského roku jednal s komisí F1 o vyrovnávání výkonu motorů, se mu nepodařilo získat podporu ostatních týmů, aby provedl zlepšení a odstranil nedostatek výkonu. FIA analyzovala úroveň výkonu motoru Alpine a zjistila “znatelný výkonnostní rozdíl” přibližně 20-33 koní ve srovnání s Mercedesem, Ferrari a Hondou.

Famin se při představení modelu A524 vyjádřil, že tým má stále možnosti, jak se zlepšit a snížit tento rozdíl, a to navzdory omezením, která se týkají toho, co lze a co nelze u pohonných jednotek vylepšovat.

“Chybí nám výkon po stránce rekuperace a stále ten problém přetrvává. Protože s pravidly, jaká jsou, se to snažíme zlepšit, protože nyní můžeme homologovat nový software ročně,” řekl Bruno Famin. “Na tom jsme pracovali, abychom se pokusili rozdíl trochu snížit, ale žádné velké rozdíly oproti předchozímu roku nebudou, protože pohonná jednotka je se nesmí vyvíjet. Můžeme si trochu pohrát s MGU-H, ale to je vše.”


Nové číslo magazínu KOLO na KOLO přináší silná témata:

  • Nejnovější informace o podvodech Benettonu a Michaela Schumachera v sezoně 1994
  • Opravdové zákulisí vztahu Hamilton – Wolff
  • Enzo Ferrari a jeho ženy
  • Aerodynamické vychytávky
  • Odstrašující případy nových týmů v F1

PŘEDPLATNÉ TADY

PŘEDPLATNÉ TADY


Na otázku, zda lze výkonový deficit kompenzovat snížením hmotnosti nebo jinými prostředky, Famin odpověděl, že je třeba se více zaměřit na zlepšení celkového paketu.

“Nemůžete to kompenzovat, protože pokud se vám podaří ušetřit hmotnost, budete na rozložení hmotnosti pracovat o něco více,” vysvětlil. “Ale pokud máte o ‘x’ kilowattů méně než ostatní, vždycky si povedete lépe s ‘x’ kilowatty navíc. Je to tak, jak to je, ale na konci dne není třeba se na to zaměřovat.

To, co potřebujeme, je konkurenceschopný vůz jako celek, řízení podvozku a zvládání pneumatik, pohonná jednotka, rekuperace energie a tak dále. Musíme zlepšit globální integraci na voze.”