Název týmu Stake je velkou reklamou, a Švýcarsko s tím má problém

Švýcarský tým Sauber v pondělí na slavnostním představení v Londýně odhalil svou novou značku Stake F1 Team. Přiznal, že omezení týkající se reklamy na hazardní hry na některých územích znamenají, že v některých kolech světového šampionátu bude používat jiný název.

Štítky: Sauber Stake Zveřejněno 7. 02 2024 — GPF1.cz

Reklama na hazardní hry je ale zakázána i ve Švýcarsku a tamní komise pro kasina zahájila proti týmu řízení, uvedl Schweizer Radio und Fernsehen. Reklama považovaná za nepřípustnou může být potrestána pokutou až 500 000 švýcarských franků (456 000 Kč).

“Vždy dodržujeme všechny platné zákony, a to i ve Švýcarsku,” uvedl zástupce týmu Alessandro Alluni Bravi. “A samozřejmě jsme přijali veškerá opatření, abychom je dodrželi.”

Online sázková platforma se v pondělí pevně usadila ve Formuli 1, když tým uspořádal v londýnské Guildhall honosné představení svého nového vozu, na kterém se nešetřilo. Převzetím exkluzivních práv na titul a získáním titulu Stake F1 Team se firma se sídlem v Hinwilu dostala do rozporu s předpisy švýcarské Federální komise pro kasina. Švýcarsko, stejně jako mnoho zemí po celém světě, včetně Austrálie, kde má Stake své sídlo, zakázalo reklamu online herních a sázkových institucí.


Nové číslo magazínu KOLO na KOLO přináší silná témata:

  • Nejnovější informace o podvodech Benettonu a Michaela Schumachera v sezoně 1994
  • Opravdové zákulisí vztahu Hamilton – Wolff
  • Enzo Ferrari a jeho ženy
  • Aerodynamické vychytávky
  • Odstrašující případy nových týmů v F1

PŘEDPLATNÉ TADY


Zpráva, kterou tento týden odvysílala švýcarská rozhlasová a televizní společnost Schweizer Radio und Fernsehen (SRF), naznačila, že by společnosti Stake mohla za porušení předpisů hrozit pokuta ve výši 500 000 švýcarských franků (454 000 Kč).

Patrick Kraeuskopf, profesor práva hospodářské soutěže na Curyšské univerzitě aplikovaných věd, v reportáži SRF uvedl, že ačkoli “sponzoring by byl povolen”, v případě týmu F1 “jsou značky Stake a Sauber natolik propojeny, resp. pojem Stake je tak silně vtištěn do myslí diváků, že jsme pravděpodobně překročili červenou linii nepovolené reklamy”.

Mluvčí společnosti Stake však rozptýlil jakékoli obavy z možného zahájení soudního řízení proti ní.

“Jsme v úzkém kontaktu se švýcarskou komisí a dodržujeme všechny předpisy,” řekl mluvčí. “Je to zcela běžná situace. Všechno je nad věcí, nad věcí a pravidla jsou uplatňována. Je to stejný postup jako loni se švýcarskou komisí, kdy k nám Stake přistoupil jako partner. A naše situace se nijak neliší od situace Williamsu, když musel pro některé velké příležitostně měnit svou podobu.”

To se týkalo skutečnosti, že v některých zemích je zakázána i reklama na alkohol.