Williams zažívá dlouho nepoznané: nadšení ze závodění

Dvakrát za sebou Q2, podruhé dokonce s oběma jezdci – taková je bilance Williamsu z posledních dvou Grand Prix. Po loňském trápení je zlepšující se forma potěšující a jak popsala sama šéfka týmu Claire Williams, garáží opět cloumají emoce a nadšení.

Štítky: Williams Zveřejněno 22. 07 2020 — Petr Čermák

Počátek nové hybridní éry se Williamsu zvláště díky motorům od Mercedesu vydařil. Bohužel od té doby slavná stáj z Grove výkonnostně upadávala, než se dotkla samotného dna během loňské sezóny.

Williams vloni nenastoupil do prvních dvou testovacích dní, jelikož na okruhu chyběly potřebné díly. Mizérie pokračovala i o závodních víkendech, tým měl prakticky předobjednaný start z poslední řady a nebýt chaotické GP Německa, nejspíš by si Williams nesáhl ani na body.

Letošní monopost FW43 měl být krokem vpřed. Během předsezónních testů se zlepšení projevovalo, otázkou ale bylo, jak se bude oběma williamsům dařit během závodů. A i zde přišlo zlepšení. Erupce emocí následovala po perfektním kvalifikačním výkonu George Russella z GP Štýrska – poprvé od GP Brazílie 2018 se Williamsu povedlo dostat do Q2 a Russell ani neztratil příliš času na postupového desátého Sebastiana Vettela!

Štýrský kvalifikační výsledek se ale připisoval spíše zdatnosti George Russella v mokrých podmínkách, než aby se jednalo o zásluhu nového vozu. Williams však všechny přesvědčil poté, co se oba jezdci dostali do Q2 během suché kvalifikace na GP Maďarska.

https://www.instagram.com/p/CCyQH6xIZMA/?utm_source=ig_web_copy_link

„Je tu spousta emocí, jak si asi umíte představit, protože nás v posledních letech všichni válcovali,“ nechala se slyšet šéfka týmu Claire Williams. „Bylo to bolestivé… nelze zapomenout, že do nás někteří lidé kopali v době, kdy jsme dávno leželi. Bylo to opravdu složité.“

Výkonnostní zlepšení pomohlo celému týmu opět vstát na nohy a dělat svou práci s radostí. Claire Williams si pochvaluje vlnu emocí a nadšení, které výsledky obou jezdců přináší.

„Převládá tu mnoho emocí, je jich neskutečně moc. Převalil se přes nás pocit úlevy. Slibovali jsme, že se letos zlepšíme. Mám velikou radost, že jsme našeho slibu dostáli.“

„Nadšení je zpět, adrenalin je zpět. Je tu opět to napětí, když sedíte v garáži a pozorujete vaše auta, která mají šanci zajet lépe než poslední v kvalifikaci a poslední v závodě. I po dvou letech jste schopni zapomenout, jaké to je.“

Williams je se svým týmem spokojená. Oba vozy se druhé části kvalifikace účastnily naposledy v Itálii roku 2018, Lance Stroll se tehdy vypracoval až do Q3, v závodě pak odstartoval desátý a Sergej Sirotkin jako dvanáctý. Kvalifikační úspěch z Maďarska podtrhoval George Russell, který po svém druhém pokusu v Q2 do týmového rádia radostně pronesl: „To bylo kolo! To bylo kolo!“

https://www.instagram.com/p/CCycIe7oylh/?utm_source=ig_web_copy_link

Ze zlepšující se tendence má celý tým radost, Claire Williams ale upozorňuje, že stále není dokonáno. „Musíme dále pracovat. Potkali nás nějaké technické potíže s brzdami a chlazením, ale i zde jsme udělali krok vpřed. Perfektní to není, ale v klíčových oblastech jsme udělali krok vpřed.“

Letošní monopost FW43 je podle šéfky týmu mnohem stabilnější na brzdách, jezdci si tak mohou být mnohem více jistí a mohou na to více tlačit. „Už se toho skoro vůbec nebojí, máme lepší balanc. Vědí, že se mohou spolehnout na brzdy, což je velmi důležité.“

Austrálie zaplatí lidem za to, že si pořídí elektromobily