Williams oznámil Sargeanta předčasně, aby nedával jiným pilotům falešné naděje
Stáj Williams najala do svých služeb po boku Alexe Albona Logana Sargeanta. Jeho cesta ale byla trnitá.
Šéf týmu Williams Jost Capito během víkendu Velké ceny Spojených států prozradil, že jezdec formule 2 Sargeant získá závodní sedačku pro příští rok, pokud získá požadované superlicenční body FIA.
Sargeant čelil tlaku, aby svými výsledky v F2 v posledním kole v Abú Dhabí překonal hranici 40 bodů, ale udělal dost na to, aby si zajistil čtvrté místo v šampionátu.
Williams to náležitě následoval tím, že o den později formálně potvrdil Sargeanta v sedačce pro rok 2023 a nahradil odcházejícího jezdce Nicholase Latifiho.
Capito od té doby opustil svou roli šéfa týmu ve Williamsu, ale v rozhovoru na konci sezóny před svým odchodem vysvětlil důvody, proč veřejně řekl, že dostane místo předtím, než bude mít super licenci, a řekl, že existuje mnoho věcí za rozhodnutím.
„Mluvili jsme i s ostatními jezdci,” řekl Capito.
„Takže si myslím, že je nespravedlivé, když víme, co uděláme, abychom nechali například Micka Schumachera nebo Antonia Giovinazziho nebo kohokoli, kdo chce na pozici, aby čekal.
Pokud víš, co děláš, myslím, že je fér jim říct, co máš v plánu, a když jim řekneš, co máš v plánu, můžeš to říct i veřejně.
Jako tým jsme docela otevření a přímočaří, ale také upřímní. Pokud jsme toto rozhodnutí přijali, proč bychom ho neměli sdělit?”
Sargeant připustil, že cítil menší tlak, než se očekávalo, když byl na okruhu Yas Marina, přestože bylo hodně ve hře.
Sargeant se stane prvním americkým jezdcem, který bude závodit na plný úvazek v F1 od Scotta Speeda v Toro Rosso v roce 2007. Alexander Rossi byl posledním Američanem na startovním roštu a na konci sezóny 2015 nastoupil za Marussii do pěti závodů.
Capito řekl, že načasování oznámení plánu pro Sargeanta bylo také zamýšleno v souladu s americkým závodem v Austinu.
„Je to americký pilot, je to Austin, dá vám z toho maximum. Proto ty věci v Austinu zapadly,” dodává Capito.