Vůz Ferrari je nepředvídatelný, piloti nevědí, co od něj čekat
Charles Leclerc se po náročné Velké ceně Miami ohradil proti "nekonzistencím" svého vozu Ferrari SF-23.
Jezdec Ferrari skončil tam, kde závod zahájil, tedy na sedmé pozici, a více než 50 sekund za Maxem Verstappenem, který startoval o dvě místa níže na startovním roštu na devátém místě. Leclerc se v úvodních fázích závodu potýkal s degradací pneumatik, čímž dal jasně najevo, že problémů je hodně, přestože tým tento víkend v Miami přivezl na auto vylepšení.
“Právě jsem mluvil s Carlosem a to, co nám chybí, je konzistence vozu,” řekl Leclerc médiím. “Není to ani od zatáčky k zatáčce, prostě v té samé zatáčce můžu mít obrovskou přetáčivost a pak zase obrovskou nedotáčivost; naše auto je hodně ovlivnitelné větrem.”
V polovině závodu bylo Leclerca slyšet, jak přes týmovou vysílačku popisuje “poskakování” svého vozu, což také ovlivnilo jeho tempo ve srovnání s Lewisem Hamiltonem, který ho v závěrečných fázích závodu předjel na šestou pozici.
Podcast KOLO NA KOLO živě! Přijď na živá představení v kině CineStar v Liberci 1. června s traťovými maršály GP Miami jako speciálními hosty a exkluzivním dvacetiminutovým filmem o Strategii během velkých cen F1. Vstupenky zde.
“Měl jsem hodně poskakování, zejména ve vysokých rychlostech, což je něco, co si nedokážu úplně vysvětlit, protože jsem to včera neměl a neměl jsem to ani předevčírem.”
Na otázku, zda se v úvodních fázích závodu cítil lépe na středních pneumatikách, Leclerc odpověděl, že trpěl stejnou mírou opotřebení pneumatik jako na tvrdých.
“Bylo to úplně stejné. Na konci na tvrdých pneu, jakmile se drolení trochu uklidnilo, to bylo o malinko lepší, ale prostě nám chybí tempo a konzistence.”
Leclerc vysvětluje, že problémy se projevují při každém závodě, kdy tým neví, jak bude vůz reagovat na pneumatiky, což ovlivňuje jeho sebedůvěru za volantem.
“V každém závodě přecházíme z jedné směsi na druhou a nikdy nevíme, co se stane na nové směsi,” řekl. “Vždycky jde o to, jestli bude auto dobře reagovat nebo jestli budou pneumatiky ve správném provozním okně. To je prostě velmi obtížné i pro jezdce, aby získal jistotu a přizpůsobil jízdu, protože přecházíte z jedné sady na druhou a auto je obtížné řídit.”