Verstappen vysvětluje: Vyvézt Hamiltona mimo trať bylo nejbezpečnějším řešením

Max Verstappen vysvětlil, proč přidal na rychlosti, když se ho Lewis Hamilton pokusil zvenčí předjet v zatáčce Descida do Lago během sporného momentu Velké ceny Sao Paula.

Štítky: Lewis Hamilton Max Verstappen Zveřejněno 15. 11 2021 — Jiří Košta

Jezdec Mercedesu přijel do zatáčky mírně před svým soupeřem, když dvojice soupeřila o pozici. Verstappen na vnitřní straně jel zeširoka a oba jezdci na výjezdu ze zatáčky překročili hranice traťových limitů. Pilot Red Bullu si udržel pozici a pokračoval ve vedení. Lídr průběžného pořadí šampionátu vysvětlil, že v tu chvíli začal ztrácet přilnavost pneumatik.

„Oba jsme se samozřejmě snažili být v zatáčce vpředu, a tak jsem o něco později brzdil, abych se pokusil udržet pozici, ale pneumatiky už byly trochu opotřebované. Takže jsem byl opravdu na hraně přilnavosti, proto si myslím, že jsem ještě nebyl úplně na apexu zatáčky. A je to bezpečnější způsob, jet tam trochu zeširoka,” říká Verstappen.

Komisaři se rozhodli incident nevyšetřovat, což rozzuřilo šéfa týmu Mercedes Tota Wolffa.

„Samozřejmě jsem byl rád, že sportovní komisaři rozhodli, že můžeme pokračovat v závodění, protože si myslím, že závody byly dnes obecně opravdu dobré,” řekl Verstappen.

Jezdec Red Bullu popřel, že jeho jízda byla podobná té Hamiltonově, když se jezdci srazili v zatáčce Copse během Velké ceny Velké Británie. Tehdy byl jezdec Mercedesu shledán převážně vinným.

„Nemyslím si, že je to totéž. Je to také úplně jiná zatáčka, takže není moc co komentovat. To není to samé.”

Verstappen nedokázal uhájit svou pozici při následném útoku Hamiltona, který se v 59. kole dostal do vedení závodu. Brit tak letos pošesté zvítězil a náskok na svého soupeře stáhl na čtrnáct bodů. Bitva pokračuje už tento víkend v Kataru, kde se pojede poprvé v historii formule 1.

Výrobce iPhonů míří do světa elektromobilů