Verstappen nabídl svou představu o vozech F1 budoucnosti. Liší se od té plánované

Když Verstappen před Velkou cenou Británie hovořil o situaci ohledně roku 2026, kdy se chystá nová generace vozů F1, nabídl určitý vhled do svého vlastního myšlení o tom, jaký by byl lepší směr pro F1.

Štítky: 2026 Max Verstappen Technika Zveřejněno 7. 07 2023 — GPF1.cz

Domnívá se, že návrat k plné závislosti na spalovacím motoru a lehčí vozy a menší kola by podle něj byly obrovským krokem vpřed.

“Tyto [současné] vozy jsou samozřejmě neuvěřitelně rychlé,” řekl. “Přesto se mi vozy pro roky 2020 a 2021 líbily. Byly o něco agilnější a zábavnější, ale také byly velmi těžké.

“Určitě bych se zbavil hybridu. Pořád si myslím, že když naskočím zpátky do osmiválce, vždycky mě strašně překvapí, jak je ten motor plynulý. Maximální rychlost je ve srovnání s tím, co máme teď, pomalá, ale je to právě tím záběrem motoru a točivým momentem.

“Celý proces dodávky je tak hladký: řazení dolů i nahoru. Je to mnohem přirozenější než to, co máme.”

Kromě motorů si Verstappen myslí, že hmotnost vozu je něco, co je třeba naléhavě řešit, i když připustil, že vrátit se k vozům s hmotností kolem 550 kg by nyní nebylo možné kvůli bezpečnostním požadavkům.

“Samozřejmě, bezpečnostní standardy, ty se musí zvýšit a musí se zlepšit. Proto jsou auta stále těžší a těžší, aby byl podvozek v podstatě pevnější a podobně. Takže to má samozřejmě svou vinu. Nemůžeme se vrátit na 500 nebo 550 kilo, ale myslím, že to, kde jsme teď, je příliš těžké. Musíme se tím zabývat.

Také si myslím, že pneumatiky, tyhle velké pneumatiky, nejsou moc vidět, když jedete do zatáček, pokud jde o to trefit vrchol zatáčky. Takže dávám přednost menším pneumatikám. Bylo to mnohem zábavnější.”

Verstappen se také domnívá, že místo toho, aby F1 směřovala k vozům, které mají menší odpor na rovinkách, by se závody velkých cen měly ubírat opačným směrem.

“Je docela dost věcí, které bych změnil,” dodal. “Udělal bych také vozy s mnohem větším odporem, abyste se nemuseli tolik spoléhat na DRS. Zase s těmi novými vozy v roce 2026 to vypadá, že mají mnohem menší odpor vzduchu. Takže bude ještě těžší je předjet.”