Verstappen musí pochopit princip “nulového rizika”, pokud má Red Bull vyhrát všechny letošní závody

Jak moc vážně myslel Max Verstappen, že si vyzkouší ještě jednu extra - třetí - zastávku v boxech během Velké ceny Belgie? No na půl vážně to bylo! Je to ale choutka, od které musí letos upustit, pokud chce Red Bull vyhrát všechny letošní závody.

Štítky: 2023 Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 31. 07 2023 — Tomáš Richtr

Když bezprostředně po druhé zastávce v boxech ve 30. kole Velké ceny Belgie vyčetl závodní inženýr Gianpiero Lambiase svému pilotovi, že příliš přetížil své pneumatiky, čímž zkrátil potenciálně jejich životnost, Max Verstappen prohlásil, že je teda využije ještě více, vyjede si náskok na extra pitstop, aby si mechanici mohli zatrénovat. ‘Jen tak z plezíru’, chtělo by se česky říci.

Gianpiero Lambiase mu to v podstatě zakázal. Ale po závodě, během tiskové konference, na to došla řeč. A Verstappen byl dotázán, jak moc vážně svůj návrh myslel.

“Pravděpodobně 50 na 50,” řekl Verstappen o vážnosti toho, jak svůj návrh myslel. “Vím, že tým nerad dělá další zastávku, ale rád se o tom zmíním, takže by mohli být trochu nervózní. A pak se mi líbí reakce: ‘Ne, ne, dneska to dělat nebudeme’. Je to fajn. Známe se velmi dobře a máme spolu velmi dobrý vztah.”

V televizním vysílání zněla jejich rádiová konverzace možná trochu dramaticky, ale Verstappen vysvětlil, že spolu mají skvělý vztah.

“Vztah se závodním inženýrem je velmi důležitý. Považuji to vždy za velmi důležitou součást vašeho výkonu, nejen vašeho závodního inženýra, ale všech velmi blízkých lidí kolem vás, výkonnostního inženýra a podobných funkcí. A samozřejmě si v průběhu let vybudujete mnohem větší vztah, znáte se mnohem lépe. Takže ano, bez něj by to nebylo vůbec ideální.”

Jedna věc je důležitá: pokud Red Bull nyní opravdu pomýšlí na to, že vyhrát všechny letošní závody je reálné, znamená to eliminovat veškerá rizika. Také proto je pro Red Bull důležité, aby byl Sergio Pérez vždy přinejmenším druhý za Verstappenem. To když by došlo k chybě, ke které byl Verstappen blízko, když málem dostal smyk v Eau Rouge.

Zesnulý spolumajitel Red Bullu Dietrich Mateschitz vždycky říkal, a Max Verstappen jeho rétoriku převzal: “No risk, no fun.” Bez rizika není zábava. Ale dosáhnout na všechna vítězství jedním týmem v celé sezoně, která má 22 velkých cen, to se bez absolutní elminiace jakýchkoli rizik – jakkoli nudně to zní – neobejde.