Účelové velkoplošné obrazovky pomohou pilotům F1 předvídat nebezpečí
Formule 1 bude o víkendu v Džiddě testovat nový video systém, který má piloty na trati včas varovat před potenciálním nebezpečím. Tím by se měla zvýšit bezpečnost okruhu, která byla během loňské Grand Prix Saúdské Arábie velmi diskutovaným tématem.
Pro páteční trénink formule 2, který se koná před oficiálními tréninky formule 1, se vedení sportu a FIA rozhodli použít novou technologii, která mám pilotům na nevyzpytatelné trati v Džiddě pomáhat a varovat je před možným nebezpečím.
Nové digitální obrazovky byly nainstalovány na levou stranu v zatáčkách 13, 16 i 19. Jejich úkolem bude přehrávat video záznam, který má piloty včas varovat před případnou nehodou, která se stala za zatáčkou a pilot ji ještě fyzicky nemohl zpozorovat.
Zda bude nový systém implementován také do samotné Grand Prix ještě není jasné. V tuto chvíli se čeká na výsledky z pátečních tréninků a pokud budou video záznamy obstojné, velmi pravděpodobně budou nasazeny po zbytek víkendu.
Ředitel asociace jezdců (GPDA) George Russell tuto myšlenku uvítal. Podle pilota Mercedesu jde o dobrý krok ke zlepšení bezpečnosti. Pokud se systém skutečně osvědčí, Russell očekává, že velmi brzy bude využíván na dalších městských okruzích.
„Budeme to muset otestovat a uvidíme. Myslím si, že ale bude potřeba, aby systém běžel po celý víkend. Nepřijde mi moc chytré dělat závěry jen po pátečních trénincích, které bývají klidnější než sobota a neděle.
Tato řešení občas fungují a občas ne, uvidíme. Celkově jsem ale za tuto implementaci a snahu zlepšit bezpečnost opravdu rád. Víme, jak nebezpečný může okruh v Džiddě být, takže tento krok vřele vítám.
Teď k tomu asi nemám úplně co říct. Musíme si zkrátka počkat, ale pokud se systém skutečně osvědčí a nám pilotům to bude pomáhat, očekávám, že budou podobné obrazovky instalovány také v Baku, Monaku a Singapuru,“ sdílel své myšlenky Russell.
S názorem pilota Mercedesu souhlasí také Lando Norris. Brit je zatím velmi uzemněný a rád si počká na závěr z celého víkendu. Pokud ale bude systém fungovat, nevidí Norris důvod, proč jej nepoužívat také na dalších závodech.