Pravidla pro rok ’26 si vyžádají “kompromisy”

Max Verstappen se obává, že nové technické regule chystané na rok 2026 si vyžádají určité kompromisy. Ale že nemá smysl se nad tím zamyšlet už nyní.

Štítky: 2026 Carlos Sainz Max Verstappen Technika Zveřejněno 5. 04 2024 — GPF1.cz

F1 chystá novou pohonnou jednotku, která bude mít přibližně z poloviny elektrický motor. Ten je ale natolik velký, že se ne všude stihne dobít. Max Verstappen proto předpovídá kompromisy.

Myslím, že na některých tratích, kde se spotřebuje hodně energie na kolo, se budeme muset vypořádat s určitými kompromisy,” řekl Verstappen. “A samozřejmě, víte, s potenciálem, jako je aktivní aerodynamický systém a podobně. Nejsem si jistý, jestli bychom se měli vydat tímto směrem. Tak to v tuto chvíli vypadá. Doufejme, že se nám podaří všechny tyto věci optimalizovat. Pro mě je atraktivnější prostě zkusit bojovat se samotnou hmotou vozů, zkusit to optimalizovat, místo všech těch nástrojů a triků, které se snaží pomoci předjíždění nebo jízdě za sebou.

Musí existovat různé způsoby, jak to dokázat. Myslím, že i s pravidly nových motorů, do kterých šli, to tak nějak musí udělat, aby vytvořili maximální rychlost a v podstatě víte, kde přestane fungovat baterie a tak. A ano, některé tratě budou fungovat trochu lépe, na některých tratích je to asi trochu víc na hraně. Samozřejmě, že se lidé budou snažit oponovat mým argumentům, ale myslím, že to stejně zjistíme a v roce 26, ale také o tom samozřejmě moc nepřemýšlím, protože máme spoustu práce v sezónách až do roku 26. To je pro mě důležité. Ale uvidíme, jestli se nám to podaří trochu vylepšit.”


Nové číslo online magazínu KOLO na KOLO

  • Víme, co všechno a proč se odehrává v Red Bullu
  • Jak Hamilton mazaně vyjednal smlouvu s Ferrari, a obešel všechny
  • Opravdu nejsilnější parnerství v F1
  • Bernie Ecclestone, jak jej neznáte
  • O prvním automobilovém závodě

PŘEDPLATNÉ na webu kolonakolo.cz


Carlos Sainz si myslí, že by měla F1 bojovat primárně s váhou a rozměrem modernách formulí.

“Myslím, že je to všechno důsledek, jak řekl Max, předpisů pro nové motory. Nakonec, pokud máte mnohem více energie požadované od elektrického pohonu, budete muset mít svým způsobem aktivní aerodynamiku, abyste to kompenzovali,” řekl Sainz. “A tady se to všechno začíná zamotávat s předjížděním a aktivním aerodynamickým systémem a s tím, jak to můžete udělat, abyste pomohli vozu jet rychleji na rovince a strávit méně času na plný plyn.

Každopádně dokud je nevyzkoušíme, je podle mě nefér kritizovat nebo podporovat změnu předpisů. Zároveň, pokud to přilákalo výrobce, velké výrobce jako Audi, do sportu, myslím, že je to něco, co je třeba ocenit a dát do kontextu.

Můj osobní názor je, že tato auta jsou nyní pravděpodobně příliš velká a těžká. Kdybych měl pro zítřek něco změnit, bylo by to právě tohle. A pak zavěšení, myslím, že se o zavěšení začíná hodně mluvit na mnoha tratích a o tom, jak jsme je přivedli do některých zatáček a jak to může být pro jezdce zatěžující. A tak kdybych měl požádat FIA o něco pro rok 2026, když už budeme mít aktivní aero, proč ne aktivní odpružení, abychom chránili záda jezdců a chránili naše vlastní zdraví a bezpečnost některých tratí. protože je jasné, že teď žádáme příliš mnoho věcí po tratích a okruzích, po organizátorech, abychom změnili mnoho malých nerovností, které bychom dříve s autem ’21 ani nepocítili, a teď se prostě můžeme kvůli těmto situacím roztočit nebo mít dost velkou nehodu.

Takže pokud bych měl požádat nebo přidat jednu věc pro ’26, bylo by to něco, co by nás v tomto směru trochu ochránilo.”