Analýza pátečních tréninků: Ferrari zůstává na vrcholu, McLaren se zlepšil

Druhým závodem v saúdskoarabské Džiddě pokračuje letošní sezona formule 1. Maranello potvrzuje slibnou formu také na okruhu Jeddah Corniche Circuit. Mercedes se s McLarenem mírně zlepšují. Páteční program narušil útok na nedaleké ropné zařízení společnosti Aramco, víkend by měl ale podle všeho pokračovat.

Štítky: Ferrari GP Saúdské Arábie Zveřejněno 25. 03 2022 — Vašek Štěpánek

Saúdskoarabský okruh v Džiddě vloni hostil první závod v historii země, letos se Saúdská Arábie přesunula na začátek sezony. Zároveň došlo k několika úpravám, aby byla trať více bezpečnou, největší rozdíly jsou viditelné v zatáčkách 13, 16 a 19.

Značné problémy s technikou mají týmy také v Saúdské Arábii – Kevin Magnussen v prvním tréninku odjel pouze dvě kola, poté musel do boxů kvůli problémům s hydraulikou. Alpine musel rovněž řešit technické problémy.

Francouzský tým musel měnit v Alonsově voze pohonnou jednotku, na vině bylo těsnění. Nyní je motor na cestě do továrny a v průběhu roku by měl být ještě nasazen. Nové komponenty mají po Bahrajnu ve svých vozech také Gasly a Pérez.

Během první šedesátiminutovky jsme viděli jedny červené vlajky. Lando Norris sestřelil ceduli indikující vzdálenost do nadcházející zatáčky, pilotovi McLarenu se nic nestalo. Až poté vyjelo na trať Ferrari, tedy po zhruba dvaceti minutách prvního tréninku.

I v Džiddě pokračují problémy ohledně velkých vibrací vozů (porpoising). Kromě Hamiltona si na hopsání svého monopostu stěžoval také Carlos Sainz. Někteří piloti si dokonce myslí, že na městských okruzích bude porpoising ještě výraznější.

Na konci tréninku se nejrychlejším časem do čela dostal vítěz minulého závodu Leclerc, za ním skončili Verstappen s Bottasem. Dobré tempo v FP1 ukázala také AlphaTauri – její piloti se umístili na páté a šesté příčce. Mírné zlepšení prokázal také McLaren.

Druhý trénink začal o 15 minut později, než bylo plánováno. V Džiddě došlo k útoku na jedno z ropných zařízení společnosti Aramco. Kouř byl pozorovatelný i z okruhu. Vedení F1 se sešlo s šéfy týmů i jezdci, víkendový program ale zatím bude pokračovat.

Už od začátku bylo na trati poměrně živo, druhý trénink je podobně jako v Bahrajnu a dalších nočních závodech před kvalifikací a závodem tou nejdůležitější akcí víkendu. Týmy tak mají příležitost pracovat s teplotami a podmínkami nejpodobnější času startu závodu.

Ani druhá část pátečního programu se neobešla bez technických poruch, v polovině FP2 musel Magnussen opět odstavit svůj vůz. Na samém konci tréninku musel odstoupit také Tsunoda, problémy Red Bullu se tak nezdají být úplně vyřešené.

Charles Leclerc vyhrál také druhý trénink v Džiddě, po zajetí svého rychlého kola se ale opřel o zeď a poškodil si zavěšení, tím pro pilota Ferrari trénink skončil. Mírné problémy měl také Alonso, který také málem rozbil svůj růžový Alpine.

Zlepšení zaznamenal Mercedes, který na měkkých pneumatikách zajížděl podobné časy jako soupeři vpředu, progres německé automobilky je tak už v druhém závodě evidentní. Stříbrné šípy také nasadily nové a agresivní zadní křídlo.

Důvod k radostem mohou mít také u McLarenu, alespoň na straně Landa Norrise, který ve druhém tréninku skončil sedmý a jen s minimální ztrátou na šestého Russella. Snad je to u McLarenu předzvěst věcí budoucích…