Systému Halo ani tří motorů na sezonu se jen tak nezbavíme

Přestože obě novinky sezony 2018 – tedy systém Halo i omezení na tři motory na rok – jsou čím dál tím více kritizovány fanoušky i experty, prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt tvrdí, že není možnost, jak zavedení těchto úprav zrušit.

5 Štítky: FIA Jean Todt Pravidla Zveřejněno 1. 12 2017 — Lukáš Štěrovský

Ohledně systému Halo se objevují pochybnosti prakticky od jeho začátku. Naposledy zaznamenal problém Valtteri Bottas, který v rámci víkendu GP Abú Dhabi kvůli svatozáři nedokázal při testu vůz opustit do předepsaných sedmi vteřin. Halo navíc navýší váhu monopostů, takže vyšší a těžší jezdci budou v nevýhodě.

To ale nechává chladným Jeana Todta, prezidenta FIA. „Nevrátíme to. Halo přijde a zůstane. Proč? Protože to nabízí neskutečné možnosti ochrany. Jsem fascinován tím, co se o něm napsalo. Halo je součástí přirozené kontinuity formule 1. Samozřejmě to nemusí být poslední řešení. Pokud nalezneme jiný způsob, pak ho zavedeme.“

Nové motory F1 by mohly pohánět i prototypy Le Mans

Podobná situace panuje ohledně snížení počtu tří motorů na sezonu od příštího roku, proti kterému se nejvíc ohrazují stáje McLaren a Red Bull. „Není to nic nového, bylo to rozhodnuto před lety. Pokud by se týmy chtěly vrátit na čtyři kusy, museli bychom mít jednotný souhlas všech. A ten nenastane, proto tři motory. Nelze to vrátit zpátky,“ tvrdí Todt.

Útěchou budiž alespoň to, že sportovní šéf Ross Brawn pracuje na změně systému penalizací, aby jezdci nedosahovali šílených čísel jako v letošním roce. „Změníme to tak, aby se penalizované vozy dostaly na konec roštu, ale neměly penalizace o hodnotě padesáti nebo šedesáti míst. Takže to aspoň bude snazší na pochopení,“ říká Brawn.

Diskuse k článku

Napsat komentář