Skandály mimo závodní dráhu: Nežijeme v roce 1984

Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown znovu zdůraznil, že FIA musí řešit problémy mimo závodní dráhu "naprosto transparentně", protože se pozornost při Velké ceně Austrálie opět přesunula od závodění.

Štítky: FIA Mohammed Ben Sulayem Zak Brown Zveřejněno 23. 03 2024 — GPF1.cz

“Všechny věci, které se tu v poslední době objevily, jsou velmi vážné,” řekl Brown médiím v dějišti Velké ceny Austrálie. “Žijeme v roce 2024, ne v roce 1984, což znamená naprostou transparentnost. Všechny tři situace jsou různé, ale všechny jsou velmi vážné a myslím, že musíme zajistit, aby se věci děly transparentně a skutečně nezávisle. Každý by měl transparentnost uvítat. Vím, že by si každý přál, aby nám tato různá témata umožnila vrátit se k automobilovým závodům, ale myslím, že dokud nebudou zodpovězeny všechny nezodpovězené otázky, lidé se budou ptát dál.

Takže si nemyslím, že je to skvělá situace, ve které se nacházíme, že máme za sebou tři závody v kalendáři a stále se bavíme o těchto otázkách. Nedošlo k úrovni transparentnosti a musíme se ujistit, že každý má stejnou příležitost mluvit a my tak trochu víme, co víte, pokud jde o to, co jsme četli a tyto odvolání.

Takže si myslím, že je důležité, aby to FIA jako náš řídící orgán řešila rychle, transparentně a došla ke správným závěrům – ať už budou jakékoliv.”

Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem byl vyšetřováním očištěn od pochybení poté, co se podle obvinění informátorů pokusil manipulovat s výsledky F1. Jen několik hodin po tomto potvrzení však výkonná ředitelka Akademie F1 Susie Wolffová zveřejnila, že podala na FIA trestní oznámení kvůli obviněním z konce loňského roku.

K tomu se přidala dlouhotrvající sága kolem šéfa týmu Red Bull Christiana Hornera a obvinění proti němu z nevhodného chování vůči jedné zaměstnankyni, které bylo původně zamítnuto, ačkoli se předpokládá, že se odvolala.

V době zmatků v tomto sportu, kdy řada kauz mimo závodní dráhu odvádí pozornost od dění na trati, Zak Brown vyzval k rychlému řešení.


  • Nejnovější číslo online magazínu KOLO na KOLO. Předplatné zde.
  • Napětí manažerů Mercedesu
  • Kdo ve skutečnosti vlastní F1?
  • Zak Brown, jak jej neznáte
  • Le Mans: Možná poslední soukromý tým na stupních vítězů
  • Historie: Jak se závodilo v nacistickém režimu
  • Aerovychytávky