Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Abu Dhabi, 
Jean Todt (FRA, FIA) *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Nové motory F1 by mohly pohánět i prototypy Le Mans

Šéf Mezinárodní automobilové federace Jean Todt se poprvé od Grand Prix Rakouska osobně objevil na velké ceně formule 1, a hned způsobil řádný poprask. Prohlásil totiž, že vážně uvažuje o tom, že F1 a prototypy LMP1 budou od roku 2021 pohánět stejné motory!

1 Štítky: FIA Jean Todt Pohonné jednotky WEC Zveřejněno 27. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

FIA pracuje společně s vedením F1 na novém konceptu pohonných jednotek pro rok 2021, které by měly být hlasitější, technologicky jednodušší a levnější. Podle Jeana Todta, prezidenta FIA, by ale stejné agregáty mohly být využívány i mimo F1. „Máme deset týmů, dvacet aut a čtyři výrobce motorů. To je skvělé, velký úspěch. Ale musíme přemýšlet, a to není snadné, nad tím, jestli by motor F1 nemohl být využit i v jiných sériích.

Každá kategorie v motorsportu má svoje vlastní pravidla. Takže bychom to asi mohli více provázat. Zmiňoval jsem se o ostatních šampionátech: máme tu vytrvalostní závody (WEC) s vozy LMP1. Ty mají úplně odlišné pohonné jednotky. Bylo by rozumné uvažovat o zavedení stejného motoru jako v F1? Pokud třeba vezmete tři motory, se kterými si vozy F1 budou muset příští rok vystačit, najedou asi pět tisíc kilometrů. Nejdelší vytrvalostní závod je Le Mans, což činí zhruba taky pět tisíc kilometrů,“ zamýšlí se Todt.

„Takže by to dávalo smysl. A očividně by to povzbudilo některé automobilky pro účast v těchto sériích. Myslíme, že Ferrari, Mercedes, McLaren nebo Red Bull – proč by se nemohly účastnit závodů sportovních vozů? Je to něco, co je potřeba řešit.“

Tato úvaha FIA má za úkol zachránit kategorii LMP1, z níž na konci roku odešlo Porsche a ve které tak zůstává jediný výrobce, a to Toyota. „Potřebujeme najít novou vizi. Víte, musíme se zamyslet nad tím, jaké by LMP1 mělo být v budoucnosti? Myslíme, že můžeme vyvinout pár hezkých věcí. Musíme si však dát pozor na náklady, a to kvůli komplexnosti pravidel. Myslím, že sportovní vozy se staly příliš drahými, moc komplexními, a to je třeba prošetřit,“ dodal prezident FIA.

Alonso po testu Le Mans odmítl hovořit s novináři

Diskuse k článku

  1. jyrki 28.11.2017 (19:59)

    Jeane, ale toto neni novy napad, ten uz tu bylo na zacatku devadesatych let, v doby kdy tu byla jeste skupina C. Tehdy tam prisel 3.5 V8-V12. Cil byl tehdy privest vice vyrobcu ze sportovnich prototypu do F1. A byl z toho konec skupiny C, prototypy pak po nekolika letech vstaly z popela diky nezavislym tymum a pote se vratila i era automobilek.
    Mimochodem, mily Jeane, ty to musis vedet nejlepe, protoze si tehdy vedl ve WSC Peugeot. Proc delat stejnou chybu podruhe? LMP1 se z odchodu automobilek otrese prirozenou cestou driv nebo pozdeji.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.