Současné potíže Mercedesu neznamenají konec jeho éry

Navzdory nepříznivému úvodu sezony má formule 1 daleko ke konci dominantního období týmu Mercedes. Myslí si to poradce Red Bullu Helmut Marko.

Štítky: Helmut Marko Mercedes Zveřejněno 7. 04 2022 — Lukáš Štěrovský

Stříbrné šípy až do loňska kralovaly formuli 1, a to od roku 2014, kdy převzaly štafetu právě po Red Bullu. „Mezi těmito dvěma obdobími ale musíte rozlišovat,“ upozorňuje Marko. „Éru po roce 2013 určovaly nová pravidla ohledně motorů, Mercedes měl v této oblasti neuvěřitelnou dominanci.

Byli až o dvě sekundy na kolo před námi, ale nedávali to najevo. Nyní, se změnou podvozků, už rozdíly mezi motory nejsou tak velké. Mercedes už nemá k dispozici svůj párty mód. Ale má spoustu špičkových zaměstnanců, a to i v oblasti podvozku.

Jsem plně přesvědčen, že se vrátí do boje o vítězství, až se vyrovnají s poskakováním auta. A Lewis Hamilton je jen devět bodů za Maxem Verstappenem, což nic není. Nemyslím si, že je to konec jedné éry, ale možná začíná boj více vyrovnaných týmů,“ zamýšlí se.

Sedm týmů potvrdilo účast v Gen3 pro formuli E

Jedním z problémů Mercedesu je zřejmě i nižší výkon motoru. Podle Marka za to nejspíše může nové udržitelnější palivo. „Nevím přesně, proč Mercedes zaostal, tak detailní informace nemáme. Určitě to musí mít něco společného s navýšením podílu syntetického paliva, který se zvýšil z pěti na 10 %. Pro nás to taky nebyla hračka, ne všechno nám bylo úplně jasné.

Navíc jim odešel šéf motorové divize Andy Cowell a dalších 50 dobrých lidí, takže je to vlastně celkem logický dopad,“ dodává Marko na konto zaměstnanců, které přetáhl Red Bull na svoji stranu.

Novinky ohledně motorů: Palivo E10 je učinilo slabší