Technické aktualizace se přeceňují
Z amerického týmu se ozývají hlasy, že úkolem letošní sezony je se nedostat do vývojové pasti. Haas nechce zvolit cestu uspěchaných a méně funkčních upgradů, jen proto, aby si stáj vyzkoušela nové díly.
Haas do nové éry formule 1 vstoupil velmi dobře, když v prvních dvou závodech získal díky Kevinu Magnussenovi solidních dvanáct bodů. Aby auto nestagnovalo, je ve formuli 1 obecně velmi důležitý průběžný vývoj monopostu.
Největší soupeři Haasu samozřejmě budou na své vozy v průběhu roku implementovat nové díly. Šéf americké stáje Günther Steiner si ale myslí, že v současném balíčku Haasu je velký prostor pro zlepšení a je zásadní, aby nová část vozu byla automatickým přínosem.
„Rozhodně nějaké aktualizace nasadíme, nemohu se však zbavit dojmu, že nové díly jsou ve formuli 1 hodně přeceňovány. Lidé rádi slyší, že jejich oblíbený tým přiveze vylepšení, ale co ten nový díl vlastně dělá? To je pro mě podstatné.
Když se zeptáte aerodynamika, tak ten je schopen na každý závod přivést novou součástku v hodnotě milionu dolarů a ve finále vám nový díl přinese jeden, možná dva body přítlaku, což je málo a v době rozpočtových stropů je to docela neefektivní.
Proto chci letos zůstat v klidu a dávat na vůz jen velké změny. Není to proto, že bychom na to neměli peníze, přijde mi ale logické poznat aktuální balíček, vytěžit z něj maximum a až poté na vůz přidat další novou věc, která vám pomůže podstatně více.
Pokud bychom neustále přinášeli nové díly, vznikne nám na voze guláš a auto nějak pojede, aniž bychom pořádně věděli, co na něm funguje. Proto je podle mě lepší soustředit se na aktuální balíček a pracovat s ním,“ zamýšlí se nad vývojem v F1 Steiner.
Šéf Haasu tento způsob vývoje obhajuje kvůli roku 2019. Tehdy Haas přinášel velké množství nových dílů na monopost, které nefungovaly tak, jak měly a na konci sezony byl Haas nucen používat ten samý vůz, se kterým sezonu zahajoval.
„Rok 2019 nás, co se přinášení upgradů týče, hodně naučil. Dozvěděli jsme se, že ne vždy je neustálý vývoj tou nejlepší cestou. Každý dělá chyby, ale podruhé bych tu samou už určitě udělat nechtěl,“ pokračoval Steiner.
Haas je momentálně pátý v poháru konstruktérů a podle tempa, které tým v prvních dvou závodech předvedl, je Steiner přesvědčen, že stáj může s dobrým nastavením auta pravidelně okupovat příčky za největšími týmy ve startovním poli.
„Pochopitelně je vždy co zlepšovat, Kevin nám ale řekl, že auto se chová dobře a je pohodlné i v oblasti řízení, což je klíčové. Myslím si, že se správným nastavením a vyhýbáním se různým problémům můžeme okupovat nejlepší příčky ze středu pole,“ uzavřel šéf Haasu.