Šéfové F1 už plánují další ‚předjížděcí zlepšení‘ pro vozy roku 2026

Technický ředitel formule 1 Pat Symonds uvedl, že data z prvních závodů letošní sezony F1 pomáhají FIA a vedení F1 určit koncept vozů pro rok 2026. V té době mají přijít další velké technické změny, tentokrát i v oblasti motorů.

Štítky: FIA Pat Symonds Pravidla Zveřejněno 13. 04 2022 — Vašek Štěpánek

Pat Symonds a jeho tým inženýrů a designérů se výrazně podíleli na podobizně letošních vozů formule 1. Nová auta odpovídají novým technickým regulím, které mají za úkol zlepšit úroveň závodění a obecně zlepšit i samotnou show.

Po slibném úvodu sezony 2022, kdy jsme mohli vidět hned několik pěkných soubojů napříč celým startovním polem Symonds potvrdil, že už nyní se hledají další vývojové cesty, které vychází právě z designu letošních formulí.

Další možné změny jsou ale už natolik rozsáhlé, že se jejich aplikace do F1 posune až do roku 2025 nebo 2026, kdy vejdou v platnost nová pravidla ohledně pohonných jednotek – nový designový balíček by toho měl být rovněž součástí.

„Kdybychom se neustále neučili a nevyvíjeli, tak bychom zemřeli. Myslím, že jako designér není člověk nikdy maximálně spokojen s tím, jaké auto navrhl. Ve chvíli, kdy je auto dokončené, tak si každý pomyslí, že mohl udělat lepší práci.

Já osobně jsem spokojen s tím, jaké vozy jsme pro letošní rok vyprodukovali. Je ale jité, že některé věci a oblasti jsme mohli udělat lépe. Tyto věci nebudou hotové za rok, ale sezona 2026 se mi jeví jako reálný cíl,“ uvedl Symonds.

Technický ředitel F1 dále uvedl, že data z úvodních dvou podniků v Bahrajnu a Saúdské Arábii vykazují pozitivní změny v pronásledování monopostů. Porovnání probíhalo s vozy z několika předešlých sezon.

„Provedli jsme několik prvních analýz, ale upřímně, není možné si složit celý komplexní obraz jen díky prvním dvěma závodům. Potřebujeme více dat, to je jasné. Prvotní data ale naznačují, že jsme se vydali správným směrem a snad budeme mít letos zajímavější závody.

Hodně lidí bylo ohledně nových pravidel skeptických, řekl bych ale, že hlavní úkol jsme dokázali splnit. Jak jsem ale už zmínil, člověk není nikdy spokojen s tím, co udělal. Na straně druhé ve formuli nejde měnit koncepty vozů ze sezony na sezonu.

Musíme být pragmatičtí a musíme si věci dopředu naplánovat. Další vývoj těchto vozů určitě přijde, ale nebude to za rok. Aktuálně se jako ideální příležitost jeví rok 2026, kdy budeme mít i nová pravidla ohledně motorů,“ zakončil Symonds.