Veterán chce, aby IndyCar konkurovala formuli 1 mimo Ameriku

Veterán NTT IndyCar Series Graham Rahal se obává, že IndyCar ovlivní další závod F1 v Americe.

Štítky: IndyCar Motorsport Zveřejněno 12. 04 2022 — Jiří Košta

Až se Velká cena F1 v Las Vegas příští rok v listopadu stane realitou, připojí se k nové události, která bude mít premiéru za necelé dva měsíce v Miami, a k dlouhodobému závodu na Circuit of the Americas v Austinu v Texasu.

„Odpověď je ano,” řekl veterán IndyCar na otázku, zda se obává zásahů F1 do USA a standardně do IndyCar.

„Není to tak, že bychom se měli bát, že nás rozdrtí nebo nám seberou naši fanouškovskou základnu nebo cokoli jiného, protože si vlastně myslím, že se ti dva v některých ohledech doplňují.”

„Ale IndyCar právě teď podle mého názoru zaujímá velmi, velmi konzervativní přístup k marketingu, k novým událostem. A chápu proč. Roger Penske právě koupil firmu, je to drahé, všechny tyhle věci. Ale chápu proč.

Máte tady formuli 1 a snažíte se hrát v našem světě. No, hádejte co? Mají spoustu peněz.

Formule 1 je elitářský sport, vždy byl a vždy bude. IndyCar není, na rozdíl od toho, čemu lidé chtějí věřit. Jděte se zeptat Felixe Rosenqvista, proč se vzdal snu o F1 (a přišel do IndyCar). Realita je taková, že IndyCar je pro tyto lidi stále skvělým místem, kde mohou závodit.“

Rahal, nesouhlasí s vedením IndyCar, že je potřeba více závodů ve Státech. Raději by viděl IndyCar jít do Evropy nebo možná do Jižní Ameriky. Jinými slovy, pokud F1 přijede hrát na dvorek IndyCar, pak by IndyCar mělo exportovat svůj produkt do rozsáhlého globálního dvorku F1.

„Pokud jsem Roger Penske, tak to, co právě teď dělám, je, že vyvolávám ty nejlepší evropské skladby a říkám: ‚Hej, pojďme. Pokud si přijdou hrát na náš dvůr, my si půjdeme hrát na jejich,“ řekl Rahal.

„Naším úkolem jako IndyCar je ukázat nejen americkému lidu a celosvětovému publiku, ale také ukázat americkým společnostem, jako je Oracle, které do formule 1 vkládají obrovské peníze, že právě tady v naší zemi, máte nejen lepší závodní produkt, ale máte produkt, který více spojuje lidi.

Máte produkt, do kterého mohou lidé přijít, mohou vidět auta, setkat se s jezdci, získat autogramy, klást otázky, dělat všechny tyto věci, které ve formuli 1 nemohou. Musíme to lépe předvést.

IndyCar musí očekávat více a vyžadovat více promotérů. Nemusíme chodit jen na dostihy – a Roger (Penske) bude nenávidět, že to říkám – ale když jdeme na dostihovou dráhu, řekneme: „Hej, nepotřebujeme sankční poplatek, ale očekáváme, že utratíte 8 milionů dolarů a propagaci,“ což se místo toho vrátí desetinásobně.

Problém je, že to neděláme. Okruhy jako Texas nemají žádnou propagaci. A pak jdete na další závod, jako je Long Beach, který má pár set tisíc lidí.

Riskujeme své životy, abychom předvedli show. Někteří chlapi se tím sotva uživí. Je to neuvěřitelně frustrující nejen pro seriál, ale i pro piloty a lidi.

Potřebujeme to vážně přehodnotit a doufejme, že to Roger pochopí, protože (F1) se nebude stydět. Jediná věc, kterou má F1 mnohem víc než NASCAR a IndyCar, jsou peníze, které utratí.”

Opel Rocks-e Kargo je ideálním mini vozítkem na doručování jídla