Šéf Red Bullu Horner: Mám větší přehled o našich motorech než Toto Wolff o svých
Christian Horner zpochybnil, jak blízko má Toto Wolff k programu pohonných jednotek Mercedesu pro formuli 1 pro rok 2026, protože závodní tým z Brackley je zákazníkem HPP (Mercedes AMG High Performance Powertrains).
Horner naznačil, že má větší přehled o dění v nové divizi Red Bull Powertrains, na kterou oficiálně dohlíží a která sídlí ve stejném areálu jako závodní tým Red Bull v Milton Keynes. Tyto poznámky pronesl v souvislosti se svým varováním, že předpisy pro rok 2026 je třeba změnit, aby se předešlo potřebě “frankensteinovských” vozů, a že by se měla přehodnotit současná rovnováha mezi spalovacím a elektrickým pohonem. V reakci na to Wolff naznačil, že Horner je “vystrašený”, protože Red Bull je pozadu ve svém vývojovém programu pro rok 2026.
Horner zase uvedl, že je přesvědčen o opaku a že RBPT objevil potenciální omezení nových pravidel jako první, protože má před některými soupeři náskok.
“Nejsem si jistý, jak blízko má Toto ke svému podnikání s motory, protože je zákazníkem, formálně se na podnikání HPP nepodílí,” řekl. “Zpětná vazba, kterou dostávám od podniku, a jak začínáte vidět, že program skutečně ožívá, a jak se simulace upevňují, jsou některá omezení. Která jsou nevyhnutelná.
“Takže bych řekl, že je to možná v důsledku toho, že jsme možná už hodně pokročili, že skutečně vidíme některá omezení. A myslím si, že ne kvůli vlastnímu prospěchu jako výrobce motoru, ale když se podíváme na celou věc komplexně, na kompromisy, které budeme muset udělat v předpisech pro podvozek s plně aktivním aerodynamickým systémem, abychom kompenzovali oživení motoru, stále se mi nezdá, že by bylo pozdě tento poměr vyladit.
A nemuselo by to být moc. Není to tak, že bychom říkali, že musíme všechno zmačkat, zahodit a začít znovu. Je jedno, jestli to uděláte na průtoku paliva nebo na hmotnosti článků, prostě je potřeba ten poměr trochu změnit, abychom zajistili, že budeme skvěle závodit.”
Vývoj Red Bullu povede k tomu, že se tým připojí k Ferrari jako jeden ze dvou týmů, které vytvářejí podvozek a pohonnou jednotku ve stejném areálu.
Ke své vlastní úloze v RBP řekl:
“Musíte mít kolem sebe dobrý tým lidí a záleží na tom, jak efektivně se svým týmem pracujete. Takže pro mě bylo vždy velkým zastáncem předávání odpovědnosti a zodpovědnosti lidem, které pověříte, protože nemá smysl, abych jim říkal, jak mají navrhnout motor, to nedokážu. Co mohu udělat, je určit směr, stanovit cíle a zajistit, aby měli správné zázemí, správnou infrastrukturu a správnou podporu.
Takže je to o tom mít kolem sebe správný tým a síť a o tom, jak si pak rozdělíte a využijete svůj čas.”