Mercedes změnil všechno, jádro problému ale nepochopil

Mercedes stále nezvládl pochopit současné technické předpisy, přestože v posledních dvou letech provedl mnoho změn v konstrukci svého vozu, říká šéf týmu Toto Wolff.

Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 30. 03 2024 — GPF1.cz

Tým opustil svou předchozí koncepci brzy po uvedení vozu pro rok 2023 a pro letošní rok vyrobil značně přepracovaný vůz W15. Po prvních třech závodech jsou však v šampionátu na čtvrtém místě. Wolff uvedl, že vozy týmu nesplnily předpoklady, které jim dávaly simulace podle současných pravidel.

“Myslím, že jsme na začátku roku 22 ztratili směr, protože všechny naše nástroje a systémy [nám dříve] dávaly vozy, které každý rok vyhrávaly šampionáty,” řekl Wolff po Velké ceně Austrálie. “Pak se nové předpisy hodně točily kolem přísavného efektu, to znamená, že veškeré sání se děje skrz podlahu, a my jsme přišli s autem, které v datech a v aerodynamickém tunelu slibovalo všechno, ale nesplnilo to. Od té doby jsme změnili všechno: uspořádání, zavěšení, pozici jezdců, převodovky. Zdá se však, že v jádru jsme nevyřešili zásadní problém.”

Loňský Mercedes loni nevyhrál žádný závod a jeho předchůdce získal pouze jediné vítězství. Wolff uvedl, že W15 je jen mírným zlepšením oproti jejich dvěma předchozím vozům.


  • Nejnovější číslo online magazínu KOLO na KOLO. Předplatné zde.
  • Napětí manažerů Mercedesu
  • Kdo ve skutečnosti vlastní F1?
  • Zak Brown, jak jej neznáte
  • Le Mans: Možná poslední soukromý tým na stupních vítězů
  • Historie: Jak se závodilo v nacistickém režimu
  • Aerovychytávky


“Poslední dva roky je to trochu stejné,” řekl. “Myslím, že tenhle je nejlepší z těch špatných. Je to lepší platforma, na které se dá pracovat, ale stále to není auto, ze kterého má jezdec opravdu dobrý pocit, když se vrhne do zatáčky rychlostí 200 mil za hodinu.”

Zdá se, že vůz je obzvláště náchylný na změny teplot. Lewis Hamilton byl v závěrečném tréninku v Albert Parku spokojen s jeho vyvážením, o několik hodin později se mu nepodařilo dojet do Q3.

“Po FP3… řekl, že auto je nejlepší za poslední tři roky,” řekl Wolff. “Měl tolik přítlaku vzadu a cítí se sebejistě. Auto jsme příliš neměnili. Teplota trati se změnila o pět stupňů, věřte tomu nebo ne, takže to nic není, a auto se proměnilo z něčeho, co bylo nejlepší za poslední tři roky, v něco, co je neřiditelné. Díváme se na všechno a je tu něco, co nám naše technologie neukazuje, protože to okno výkonu je tak úzké, kde aero buď funguje, nebo ne,” dodal. “Odpoledne se zvedl vítr, to hraje roli, ale zatím jsme to nedokázali přesně určit.”

Wolff uvedl, že Mercedes bude muset obětovat více závodních víkendů, aby pochopil, co musí udělat pro zlepšení svého vozu.

“Nyní se dostáváme do bodu, kdy pravděpodobně budeme muset experimentovat každý závod, nejen v pátek, protože se zdá, že se náš výkon v průběhu víkendu zhoršuje,” řekl. “V pátek jsme dobří a v některých sobotních trénincích jsme dobří, ale čím větší přilnavost máme, tím rychleji to jede, tím více se dostáváme na výkonnostní strop auta. A naše data nám ukazují, že to není strop.”