Obavy Red Bullu z motorů pro rok 2026? Nepanikařit!

Max Verstappen říká, že "není třeba panikařit" kvůli stavu přípravy pohonné jednotky Red Bullu na sezónu 2026 Formule 1.

Štítky: Ford Max Verstappen Pohonné jednotky Red Bull Zveřejněno 2. 04 2024 — GPF1.cz

V roce 2026 přechází F1 na revidované předpisy pro pohonné jednotky, které upouštějí od drahého a komplikovaného systému MGU-H a místo toho kladou větší důraz na elektrický výkon poskytovaný jednotkou MGU-K. F1 rovněž přijme udržitelná paliva pro přeplňovaný motor V6, který zůstane zachován v rámci předpokládaného rozdělení mezi elektrický a spalovací pohon přibližně v poměru 50:50.

Pro rok 2026 přejdou Red Bull a sesterský tým RB od motorů Honda k pohonným jednotkám vyvinutým společností Red Bull Powertrains, které budou postaveny v areálu Red Bull v Milton Keynes za přispění partnerské společnosti Ford. Pro Red Bull představuje přechod na vlastní motor obrovský krok do neznáma, který šéf týmu Christian Horner označil za “největší výzvu” v jeho dvacetileté historii. Ale v souvislosti s náznaky, že projekt motoru zaostává za projekty svých kolegů a mohl by být pro Verstappena důvodem, aby zvážil své možnosti, Nizozemec říká, že zatím “není třeba panikařit”.

“Kdybych měl o všem spekulovat… Mohl bych se bát, jestli budu zítra ještě naživu, ne?” řekl Verstappen. “Opravdu si s tím nedělám příliš velké starosti. Samozřejmě jsem v úzkém kontaktu s Christianem ohledně toho a s lidmi, kteří tam pracují. Všichni pracují naplno, takže není třeba kvůli tomu panikařit. Pořád ještě není rok 2026.”

Verstappen připustil, že Red Bull Powertrains stojí před “velmi velkým úkolem” vyrovnat se stávajícím výrobcům, k nimž se v roce 2026 připojí také nováček Audi.

“Víme, že je to velmi velký úkol, nebereme to na lehkou váhu. A s tolika zavedenými výrobci motorů si také nemyslíme, že bude snadné je porazit,” dodal. “Ale máme spoustu dobrých lidí, kteří na projektu pracují, a jsme z něj velmi nadšení. Takže čas samozřejmě ukáže, jak na tom bude.”

Loni v létě Horner vyzval FIA, aby přehodnotila rovnoměrné rozdělení výkonu hybridních vozů 50:50 a zvýšila poměr výkonu spalovacího motoru kvůli obavám o kvalitu závodů. Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačil, že to bylo spíše znamení obav Red Bullu, že je s vývojem pozadu. Vzhledem k tomu, že pravidla pro podvozky pro rok 2026 ještě nebyla dokončena, pracuje se na návrhu lehčích vozů s nižším odporem vzduchu, aby se zmírnily obavy z dramatického zpomalování vozů na rovinkách, když jim dojde energie z baterií.

Cílem je, aby vozy generace 2026 byly kratší, užší a o 40 až 50 kg lehčí, s dodatečnou pohyblivou aerodynamikou, která pomůže snížit odpor vzduchu.