Sainz prozradil, jak dobré výsledky z úvodu sezony 2022 svedly Ferrari na mylnou cestu
Carlos Sainz promluvil o současném stavu Ferrari a vysvětlil, jak to bylo s vývojem letošního vozu. Zhodnotil také vliv Freda Vasseura.
Začátek letošní sezony se Ferrari vůbec nepovedl. Jen jedno pódium, špatná rychlost vozu a na míle daleko Red Bullu, který před rokem dokázali porážet. V kvalifikaci mohou Sainz a Leclerc ještě jakž takž bojovat, ale v závodě pak přichází problémy. V Kanadě přišel záblesk naděje, že by se mohla situace obracet k lepšímu, ale Ferrari bude ještě nějakou dobu trvat než plně pochopí, co a jak má udělat, aby se rudé vozy vrátily do boje o vítězství.
Proč má SF-23 tolik potíží? Podle Carlose Sainze bylo už loni vidět, že se závodní rychlostí není vše v pořádku. “Když se na to podíváte, tak ve druhé polovině loňské sezony jsme bojovali o pole position, ale v závodě nás vždy Red Bull porazil. Lidé to často sváděli na strategii, ale myslím, že jsme prostě nikdy nebyli stejně rychlí jako oni. Dali jsme to do první řady a v závodě se jen propadali jako třeba v Budapešti nebo Austinu. Rozdíl je v tom, že tehdy jsme byli na pole o jednu desetinu a v závodě jsme ztráceli dvě až tři. Ale letos ztrácíme v kvalifikaci někdy až půl sekundy a v závodě osm desetin,” vysvětlil Španěl pozici svého týmu.
Obavy o závodní rychlost ale přišly loni až po té, co už bylo rozhodnuto o konceptu vozu SF-23. K načasování rozhodnutí o designu letošního monopostu Carlos řekl: “Je to zajímavé, protože když se tohle auto zrodilo, byli jsme pořád v bojích na čele. Tehdy jsme nevěděli, jak bude vypadat druhá část sezony. Nevěděli jsme tak ani, že letošní vůz bude mít problém se závodní rychlostí. Po prvních šesti nebo sedmi závodech se rozhoduje o konceptu nového auta, a protože loni jsme v nich byli rychlí, věřili jsme tomuto designu víc. Možná kdyby tehdy přišly problémy dříve, byl by začátek letošního roku jednodušší.”
Na ostravské představení KOLO na KOLO OKOLO Česka jako host přijede Michal Kavalčík. Vstupenky zde.
Sainz také přiznal, že SF-23 se mu zatím neřídí úplně nejlépe. “Nebudu lhát, v autě se pořád necítím dobře. Není to auto, které můžu řídit na hraně a být si tam s ním jistý. Je to auto, které vás může překvapit a je složité. Teď už aspoň trochu vím, jak ho nastavit a jak s ním jet. Až na Baku, které jsem dodnes nepochopil, jsem byl každý víkend tam, kde auto mělo na to být. Na to jsem pyšný,” zhodnotil Carlos svou jízdu. “Ale zároveň nejsem spokojený. Chci si to víc užívat, víc na to tlačit a nepropadat se v závodě. Nechci celý závod koukat do zrcátek. Teď pracujeme na tom, abychom to zlepšili,” dodal.
Aby toho nebylo málo, ve Ferrari si musí zvykat na nového šéfa týmu. S odchodem Binotta a příchodem Vasseura se pojily obavy, jestli to neovlivní vývoj vozu, kterému Mattia Binotto dopodrobna rozuměl. Sainz na toto téma řekl: “Nevím a ani to vědět nebudu. To se nedozvíme, ale věřím, že všechny změny jsou k lepšímu a brzy se vyplatí. Myslím, že začne být vidět progres. S tím jak moc testujeme a jak moc se snažíme na to časem začneme přicházet.”
Jezdec z Madridu věří, že Vasseurův vliv už začíná být v týmu cítit. “Řekl bych, že vše začíná fungovat. Jen je to těžké dokázat, když přijde víkend jako v Barceloně, kde se nedaří. Když se nám povede předvést víc výkonů jako Charles v Baku nebo já v Austrálii, tak budeme mít víc sebevědomí,” myslí si. “Plně Fredovi důvěřuji se způsobem, jakým tým vede. Byl jsem zatím opravdu ohromen. Dobře s ním vycházím, líbí se mi, jak přemýšlí a jakou vizi má pro Ferrari,” vyjádřil Sainz podporu novému šéfovi.