Divný odchod z McLarenu, ještě divnější nástup do Alpinu. Ten má nyní nového technického ředitele

Přední inženýr David Sanchez nastoupil do společnosti Alpine na pozici výkonného technického ředitele měsíc poté, co ukončil své krátké působení u McLarenu.

Štítky: Alpine David Sanchez Ferrari McLaren Zveřejněno 2. 05 2024 — GPF1.cz

Francouz opustil McLaren pouhé tři měsíce po svém příchodu z Ferrari. Sanchezovi bylo umožněno odejít, protože se necítil být ve své roli v McLarenu vytížen, protože jeho kompetence byly menší, než očekával, když souhlasil s nástupem.

V Alpine bude mít Sanchez celkovou odpovědnost za výkonnostní, inženýrskou a aerodynamickou oblast týmu. Bude se zodpovídat šéfovi týmu Brunovi Faminovi.

NOVÉ ČÍSLO ONLINE MAGAZÍNU KOLO NA KOLO ZDE

  • Ti, kterým F1 vzala život
  • Důvody odchodu Adriana Neweyho
  • Williams v kleštích investičních stropů
  • Sprinty s námi zůstávají
  • Bodová inflace
  • Aerovychytávky

Jeho jmenování je pokusem o oživení Alpine po špatném začátku roku 2024 na okruzích – v této sezóně ještě nezískali ani bod.

V týmu také došlo k otřesům: technický ředitel Matt Harman a šéf aerodynamiky Dirk de Beer odstoupili ze svých funkcí a inženýr Bob Bell odešel k Aston Martinu.

Alpine je název týmu Renault ve Formuli 1. Francouzská automobilka se jím rozhodla propagovat svou značku lehkých sportovních vozů.

Pro Sancheze, který svou kariéru v F1 zahájil jako juniorský aerodynamik Renaultu v roce 2005, kdy tým vyhrál mistrovství světa jezdců i konstruktérů, je to návrat do organizace Enstone.

Famin řekl: “Je jasné, že výkonnost vozu a vývojová cesta se neposunuly dostatečným tempem vzhledem k našim ambicím jako týmu. Těšíme se, že přivítáme Davida a budeme společně tvrdě pracovat na dosažení konečného úspěchu.”

Sanchez řekl: “Máme před sebou velký úkol zlepšit výkony na trati a právě tento typ výzev mě motivuje.”

Divný přestup přes McLaren

David Sanchez opustil Ferrari v březnu 2023 a po vypršení konkurenční doložky se vrátil do McLarenu jako technický ředitel pro koncept a výkon auta. Tato role byla efektivní od roku 2024 a nahradil v ní Jamese Keye.

Ve Ferrari měl Sanchez různé role. Začal jako hlavní aerodynamik v roce 2012. V roce 2016 se stal šéfem aerodynamiky. Později, v roce 2019, vedl celé oddělení aerodynamiky. V roce 2021 byl Sanchez povýšen na šéfingenýra, kde vedl návrh a vývoj vozu Ferrari pro rok 2022.

Nicméně, Sanchez opustil McLaren vzájemným souhlasem 2. dubna 2024, protože role, kterou si představoval, “neodpovídala realitě pozice”. Změna nastala, protože Sanchez se necítil ve své nové roli dostatečně vytížen, protože její rozsah byl menší, než očekával, když souhlasil s nástupem. Jeho odchod je přiznáním ze strany McLarenu, že to nefungovalo a nebylo to funkční.

Sanchez nyní tedy nastupuje do Alpinu.