Ředitel závodu odmítá, že by safety car na Nürburgringu vyslal kvůli dramatizaci

Safety car, který byl vyhlášen v poslední třetině závodu, nebyl nutný. Alespoň to si myslí Max Verstappen, podle kterého se jednalo o pouhé zlepšení show. Ředitel závodu Michael Masi tato slova popřel.

Štítky: Max Verstappen Michael Masi Zveřejněno 12. 10 2020 — Petr Čermák

Safety car byl vyhlášen poté, co Lando Norris odstavil svůj monopost mimo závodní trať. Zaparkoval daleko od vozovky do prostoru mezi bariérou, přesto se ředitelství závodu rozhodlo situaci vyřešit povoláním zpomalovacího vozidla.

Podle Maxe Verstappena nebyl safety car zapotřebí. „Šlo to vyřešit virtuálním safety carem. Myslím si, že se pouze snažili zlepšit show a snížit rozestupy mezi jezdci. Na naše pneumatiky byly podmínky příliš chladné, musíte je pořádně zahřát. Bylo to velmi nebezpečné.“

„Další problém je, že tři nebo čtyři jezdci se neustále pohybují za safety carem, zatímco ostatní dostanou příležitost objet celé jedno kolo (při návratu do vedoucího kola – pozn. red.) a pneumatiky si zahřejí, protože na to tlačí. Mají nespravedlivou výhodu. Budeme o tom mluvit, uvidíme.“

Verstappenův komentář se dostal až k řediteli závodu Michaelu Masimu, který s Holanďanem nesouhlasí. Safety car rozhodně nebyl vyhlášený, aby zlepšil show. Jeho výjezd měl dokonce dva důvody.

„Jeden důvod byl, že z Landova vozu vycházel kouř,“ vysvětlil Masi. „Pak jsme si nebyli jistí, zda se Landův vůz vejde do prostoru mezi mantinely. Místo toho, abychom to zjistili za pochodu, jsme se rozhodli vyhlásit safety car. Zabili jsme dvě mouchy jednou ranou. Za daných okolností se jednalo o nejbezpečnější řešení.“

Další výtkou byla délka působnosti safety caru. Podle Masiho to nešlo zařídit jinak – jezdci mají podle pravidel příležitost se během safety car fáze vrátit do vedoucího kola.

„Sportovní pravidla si žádají, abychom dopředu pustili všechna o kolo pozadu jedoucí auta. V tomhle případě se jednalo o všechny jezdce od 6. pozice níže. Zhruba 10 nebo 11 se snažilo vrátit dopředu. Kvůli tomu byla safety car fáze o něco delší.“

Volkswagen se s ID.3 vydává na tour, která měří 20 000 kilometrů