Hülkenberg svým umístěním výsledkem vyrovnal Vettelovu letošní bilanci

Nico Hülkenberg byl do kokpitu formule 1 povolán na poslední chvíli – přesto se po startu z posledního místa dokázal probojovat na body. Dokonce má na svém kontě po pouhých 3 závodech tolik umístění v nejlepší osmičce jako jeho krajan a čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel.

Štítky: Nico Hülkenberg Racing Point Sergio Pérez Zveřejněno 12. 10 2020 — Petr Čermák

Nico Hülkenberg seděl včera v 11 hodin dopoledne na kávě se svým kamarádem, když mu zavolal šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer. Kvalifikace se mu logicky nevydařila (oproti ostatním jezdcům si nemohl trať vyzkoušet ani na simulátoru), v závodě ale zazářil.

Němec vybojoval rovnou 12 pozic a dojel si pro 4 body za 8. místo. Hülkenbergův krajan Sebastian Vettel, který závodí pro Ferrari, dojel opět mimo body. Vettel v letošní sezóně skončil nejlépe šestý, mezi nejlepšími osmi se pak umístil celkově jen dvakrát. Tuto nechvalnou statistiku sdílí s Nicem Hülkenbergem – na rozdíl od Vettela ale Hülkenberg startoval do pouhých dvou závodů (ačkoliv se účastnil tří – v GP Velké Británie ho před startem potkal technický problém).

„Skvělý výsledek. Samozřejmě absolutně nečekaný, ale vážím si toho,“ prozradil po závodě nadšený Hülkenberg. V Poháru jezdců se aktuálně nachází na 15. příčce.

Dařilo se i Hülkenbergovu týmovému kolegovi Sergiu Pérezovi. Mexický závodník startoval z deváté pozice, přesto se dokázal v průběhu závodu zapojit do souboje o pódium. Na třetího Ricciarda nakonec ztratil kvůli safety caru.

„Jsem zklamaný, cítil jsem, že mám pódium v kapse,“ vysvětloval Pérez. „(Před safety carem) jsem ztrátu na Ricciarda snižoval, na konci by to bylo velmi těsné, jelikož by měl starší pneumatiky. Po restartu jsme byli velmi blízko, ale nedokázal jsem ho předjet.“

I přes ztrátu pódiové příčky se Racing Point může těšit 16bodovou nadílkou, která je vynesla na průběžnou třetí příčku v Poháru konstruktérů. Nic ale nemá tento malý britský tým jisté – mezi třetím Racing Pointem a pátým Renaultem je totiž šest závodů před koncem rozdíl pouhých šesti bodů.

Elektrický Taycan je nejprodávanějším vozem Porsche, drtí i Panameru