Nový Mercedes W15 má “fundamentální” problém
Mercedes se u svého nového vozu formule 1 W15 potýká se "zásadním" problémem v rychlých zatáčkách, který snižuje jeho rychlost.
Německý výrobce vstupoval do letošního roku s nadějí, že mu modernizace designu pomůže snížit odstup od vedoucího Red Bullu. Jezdci George Russell a Lewis Hamilton však prožili náročné první dva závody sezony a nyní se ukázala jasná slabina vozu. Šéf týmu Toto Wolff tvrdí, že Mercedes plně nechápe, co se děje ve vysokorychlostních zatáčkách, protože jeho reálný výkon neodpovídá údajům.
“Něčemu nerozumíme,” řekl. “Všude jinde jsme v podstatě rychlí. Víme, že máme menší zadní křídlo, kompenzujeme to, co ztrácíme v zatáčkách. Ale právě v rychlejších zatáčkách ztrácíme veškerý čas na kolo.”
Wolff vysvětlil, že problém zdaleka nespočívá jen v nastavení, protože si myslí, že v konstrukci jeho vozu je něco vnitřního, co nefunguje.
“Myslím, že to je velký problém,” řekl. “Tady [na trati] se toho dá vyladit jen velmi málo. Naše simulace nás nasměrovaly určitým směrem a my jsme pak zvolili takový rozsah nastavení, kdy nasadíte správné zadní křídlo. Myslím, že pokud se vám podaří správně nebo špatně nastavit, získáte nebo ztratíte několik desetin, ale není tu žádný obrovský výkonnostní koridor. Jde spíše o zásadní věc, že věříme, že rychlost by tam měla být. Přítlak měříme, ale v čase na kolo ho nenacházíme.”
Potíže s vozem W15 otevřely vyhlídky na to, že Mercedes bude potřetí za sebou čelit řešení problémů poté, co se v uplynulých dvou sezonách trápil s vozy přítlačným efektem. Wolff si je však jistý, že tým je nyní v jiné situaci, a nepochybuje, že rychle přijde na kloub tomu, co se pokazilo.
“Už dva roky je tu něco, čeho si musíme všimnout, a to je věc, kterou je třeba odhalit,” řekl. “Musíme prostě makat.”