Neměl by naříkat nad nedostatkem příležitostí, řekl o Hamiltonovi The Stig
Bývalý závodník Perry McCarthy se domnívá, že Hamilton měl na své cestě vzhůru v motorsportu větší podporu než ostatní.
Bývalý jezdec F1 Perry McCarthy se domnívá, že Lewis Hamilton by měl “přestat naříkat” nad nedostatkem podpory. Jezdec Mercedesu se vypracoval ze skromných začátků, kdy mu po boku stál jeho otec Anthony – jeho touha pracovat v mnoha zaměstnáních, aby pomohl financovat Hamiltonovy začátky kariéry, je dobře zdokumentována.
Rozhovor s bývalým šéfem McLarenu Ronem Dennisem vedl k podpoře při vzestupu žebříčkem motorsportu, než v roce 2007 konečně přišla jeho šance v F1.
NOVÝ online MAGAZÍN O FORMULI 1 – KOLO NA KOLO
- Jak si mohl Ayrton Senna zachránit život
- Špinavé praktiky Tota Wolffa
- Jak si Emerson Fittipaldi zkomplikoval F1 kariéru
- Pravé důvody rozchodu Haase a Günthera Steinera
Sedminásobný šampion od té doby začal usilovat o zlepšení diverzity, inkluze a příležitostí v paddocku i mimo něj, k čemuž využil svou platformu superhvězdy, a to díky iniciativě Mission 44 a iniciativě Accelerate 25 a Ignite společnosti Mercedes.
Zatímco Hamilton naznačil nedostatek podpory během svého úsilí mimo závodní dráhu, McCarthy, který se v roce 1992 nekvalifikoval jako člen osudového týmu Andrea Moda, ale zastával řadu rolí testovacího jezdce, řekl serveru EssentiallySports:
“Lewis by neměl tolik naříkat nad nedostatkem podpory, protože ve skutečnosti získal něco, o čem spousta lidí snila. Třeba to, že Ron Dennis, šéf McLarenu, byl u toho a věřil vám. To, co Lewis udělal potom, bylo, že tu víru pokaždé splatil, protože Lewis byl a je skvělý. Takže Lewis měl příležitost a pokaždé se jí chopil se vším všudy. Ale Lewis by neměl příliš mluvit o nedostatku šancí.
Perry Edward McCarthy je britský závodník, který závodil za tým Andrea Moda v roce 1992 v sérii Formule 1, ale nikdy se nedostal do závodu . Po této zkušenosti se přesunul do sportovních vozů, včetně pěti startů v závodě 24 hodin Le Mans mezi lety 1996 a 2003 . McCarthy také ztvárnil postavu The Stig v prvních dvou sériích nové verze motoristického pořadu BBC Top Gear .
McCarthy se narodil 3. března 1961 v Stepney, východním Londýně . Na rozdíl od většiny závodníků Formule 1, McCarthy nezačínal závodit v kartingu. Pracoval si cestu přes juniorské kategorie motoristického sportu v Evropě, jako jsou Formula Ford, Formula 3, nakonec F3000 a různé závody s touringovými a sportovními vozy v USA, včetně jízd pro Spice Engineering . V roce 1991 byl McCarthy vybrán k testování týmu Footwork Formula One. Ačkoli tým udělal dojem, jeho průlom nepřišel až do předvečera sezóny Formule 1 v roce 1992, kdy byl podepsán nezávislým týmem Andrea Moda, který vedl Andrea Sassetti, který si myslel, že vstup do Formule 1 by byl dobrým způsobem, jak propagovat svůj obchod s botami .
Tým byl nekonkurenceschopný, neorganizovaný a špatně řízený a po dlouhém boji o získání superlicenci FIA se sezóna brzy změnila v frašku . Protože Sassetti nemohl propustit McCarthyho pro Enrica Bertaggiu, který tým opustil dříve a pokusil se vrátit s příslibem dalších financí, McCarthy dostával nespravedlivé zacházení od majitele, často mu bylo odepřeno více než pár kol na přípravu, což vedlo k jeho selhání v kvalifikaci na jakýkoli Grand Prix . Jeho debut v Grand Prix ve Španělsku trval osmnáct metrů v pre-kvalifikaci, než selhal motor. V britské Grand Prix byl vyslán s mokrými pneumatikami na suché trati. Na Grand Prix Maďarska mu bylo povoleno opustit boxy pouze 45 sekund před koncem předkvalifikace, což mu znemožnilo zajet jakýkoli, i kdyby měl rychlejší auto. Nakonec v Grand Prix Belgie, posledním startu týmu Andrea Moda, byl McCarthy vyslán do kvalifikace s rozbitou řídící částí v jeho voze, která byla vyjmuta z auta jeho týmového kolegy Roberta Morena, což by vedlo k násilnému srážce v zatáčce Raidillon, kdyby McCarthy nedokázal získat kontrolu nad vozem .
Tým se rozpadl před koncem sezóny v kontroverzních okolnostech a McCarthy zůstal bez angažmá.