Red Bull se bojí, že mu letošní evoluce auta nemusí stačit

Red Bull tvrdí, že si není jistý, zda udělal správně, když se rozhodl pro "třetí evoluci" existujícího konceptu auta, kterým letos bude RB20.

Štítky: Red Bull Zveřejněno 6. 02 2024 — GPF1.cz

Tým z Milton Keynes má příští týden ve své továrně odhalit svého vyzyvatele pro rok 2024 a je si dobře vědom toho, že po tak drtivě dominantním tažení v roce 2023 nemá důvod dělat něco dramaticky jiného. Technický šéf Adrian Newey si však uvědomuje, že ačkoli tým doposud určoval laťku, jeho rozhodnutí pouze zdokonalit existující koncepci nemusí nutně stačit k udržení náskoku.

V rozhovoru pro týmový podcast Talking Bulls Newey řekl, co lze od RB20 očekávat:

“Naše letošní auto je do značné míry třetí evolucí vozu z roku 2022. Loňský vůz byl evolucí vozu ’22. Jeho hlavními body byl samozřejmě běžný zimní vývoj, pokud jde o aerodynamiku, určité pochopení toho, co je třeba udělat s odpružením, abychom se pokusili vůz také zlepšit, a snížení hmotnosti, protože v ’22 jsme se nikdy nedostali na hmotnostní limit.


NOVÝ online MAGAZÍN O FORMULI 1 – KOLO NA KOLO

  • Jak si mohl Ayrton Senna zachránit život
  • Špinavé praktiky Tota Wolffa
  • Jak si Emerson Fittipaldi zkomplikoval F1 kariéru
  • Pravé důvody rozchodu Haase a Günthera Steinera

PŘEDPLATNÉ ZDE


Letošní vůz je třetí evolucí původního RB18. Co ovšem nevíme, je není třetí evoluce příliš konzervativní, zatímco ostatní udělali něco jiného? To se prostě neví.”

Neweyho komentáře o tom, že neexistuje jasný směr, zda Red Bull udělal správnou věc, přicházejí s jeho přiznáním, že byl loni naprosto překvapen, jak daleko je jeho tým vpředu.

“RB18, první vůz, na nové předpisy, myslím, že se nám podařilo postavt základy správně, pokud jde o to, jak jsme přistupovali k výzkumnému procesu, architektuře vozu, pokud jde o jeho uspořádání a tak dále,” řekl. “Podařilo se nám přijít se slušným vozem, který jsme pak rozvíjeli až do roku 22. A samozřejmě jsme v roce 22 měli velmi silnou druhou polovinu sezóny.

V roce 23, tedy nyní ve druhé sezóně platnosti nových předpisů, jsme zcela očekávali, že se startovní pole přiblíží. Takže loňský rok nás všechny, mě nejvíc, naprosto zaskočil. Opravdu jsme nečekali takovou dominanci, jakou jsme měli. Letos tedy, co jsem pochopil, tak spousta lidí, spousta našich soupeřů si to tentokrát tak nějak dobře prohlédla a předpokládám, že tam bude dost aut, která vypadají velmi podobně jako naše auto.”

Zatímco loni Red Bull vyhrál všechny závody kromě jednoho, když si Max Verstappen dojel pro svůj třetí titul mistra světa v řadě, Newey si myslí, že startovní pole bylo ke konci roku daleko těsnější.

“Startovní rošt byl těsný a závody byly stále těsnější,” řekl. “V Austinu jsme málem přišli o vítězství. Proto jsme zariskovali a stáhli Maxe, aby udělal zastávku navíc, a Max zvládl zbytek. Vegas, abych byl naprosto upřímný, pravděpodobně Charles [Leclerc] ve Ferrari byl rychlejším jezdcem. Max tam určitě udělal rozdíl. Takže ke konci sezony, i když se nám podařilo vyhrát všechno kromě Singapuru, nám všichni šlapali na paty. A to ani přes zimu neustane. Takže je na nás vyvíjen velký tlak.”

Newey vysvětlil, že ačkoli by bylo přínosem, kdyby tým pověřil konstruktéry, aby se pokusili hledat radikálnější přístupy, rozpočtové limity brání týmu, aby se honil za každou dostupnou možností.

“Je tu otázka, zda máme mít skupinu, která se vydá ven a bude se zabývat extrémnějšími nápady, nebo budeme pokračovat v rozvíjení cesty, kterou jsme se vydali?” zeptal se. “Máme omezené zdroje. Takže nemůžeme dělat všechno a nemůžeme se podívat na všechny cesty. Proto jsme zvolili přístup rozvíjet to, co máme. Doufejme, že to bude rozumné a správné rozhodnutí.”