“Mnoho nových směrů” pro Stake F1 Team C44
Vyzyvatel týmu Stake F1 Team pro rok 2024 byl představen v historickém prostředí londýnské Guildhall.
Komentář týmu k jeho představení:
Celá událost byla plná nervozity a pocitu, že jsme na začátku nové éry, že jsme svědky zrodu nového způsobu závodění: ale navzdory přítomným hvězdám a lesku přípravy se všechny oči upíraly na nový vůz. Zatímco Valtteri Bottas a Zhou Guanyu, naši závodní jezdci pro rok 2024, přihlíželi, tým sundal kryt z působivého technického díla, nejnovějšího uměleckého díla, které v Hinwilu vzniklo.
Vůz C44, oděný do atraktivní černé a zelené barvy Fluo Racing Green – lesklý, viridescentní odstín je výsledkem působivé vývojové práce partnerů týmu, společnosti BASF – svým vzhledem a dojmem nově definuje to, co lze na trati očekávat. Přitahuje pozornost, je středem pozornosti na každé televizní obrazovce a středem pozornosti na každé fotografii. Není to obvyklý vůz F1: není to pocta minulosti, ale poklona nové a vzrušující budoucnosti, která zahrnuje vše, co je na našem sportu skvělé, a povyšuje ho na vyšší úroveň.
C44 je výsledkem neúnavné práce stovek lidí v Hinwilu, kteří dlouhé měsíce navrhovali, vyvíjeli, vyráběli a nakonec s rostoucím pocitem vzrušení montovali nový vůz. Je výsledkem odhodlání technického týmu, vedeného technickým ředitelem Jamesem Keyem, udělat rozhodující krok vpřed v pořadí, vrátit se do boje tam, kde je cílem týmu bojovat.
Model C44 se výrazně liší od svého předchůdce C43: byla provedena řada změn – některé velmi viditelné, jiné nenápadnější – s cílem zvýšit výkonnost vozu a otevřít nové oblasti vývoje. Nejviditelnější a možná i nejdůslednější je přechod na nové přední zavěšení s tažnými tyčemi oproti systému s tlačnými tyčemi, který byl použit u modelu C43: tento přechod je důkazem solidní práce týmu v Hinwilu, který na něj vynaložil obrovské prostředky, a je veden především snahou využít aerodynamické výhody uspořádání s tažnými tyčemi.
Sportovní C44 má také agresivně přepracovaný aerodynamický paket, přičemž výrazný vývoj je patrný na bocích a krytu motoru, které posouvají stávající koncepty do nových extrémů a ukazují schopnost týmu zabalit vůz do zmenšeného prostoru, což je změna, která si vyžádala také přepracování mnoha vnitřních částí vozu; a zcela novou podlahu, klíčovou oblast pro generování přítlaku. A vzhledem k novým vývojovým cestám, které se otevřely díky rozhodnutím učiněným při tvorbě vozu C44, se konstrukční tým již nyní zabývá dokončováním některých důležitých novinek, které budou vypuštěny na trať v úvodních kolech šampionátu, neboť tým hodlá být silným hráčem ve vývojovém závodě.
C44 si poprvé vyzkouší trať v pátek během shakedownu v Barceloně a poté odcestuje do Bahrajnu na třídenní testování, které bude znamenat oficiální začátek sezóny. Teprve poté a v následující velké ceně se dozvíme, jak dobrý C44 je: už teď víme, že je na čele žebříčku nejodvážnějších, nejagresivnějších a nejagresivnějších vozů.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu: “Nový vůz C44, který jsme dnes představili, je poctou práci Jamese Keye a technického týmu a všech mužů a žen v Hinwilu, kteří se podíleli na vzniku vozu, který dnes vidíme. Být svědkem představení nového vozu je vždy výjimečný okamžik, a ještě výjimečnější je, když se jedná o začátek nové éry, éry týmu Stake F1. Máme novou svěží identitu a jsme nadšeni vším, co plánujeme na trati i mimo ni: dnes je to však především o modelu C44 a jeho potenciálu. Jsme si jistí tímto vozem i naším týmem: nebudeme mluvit o konkrétních cílech, protože je vždy těžké se zavázat k číslům, ale naše cíle jsou jasné – zlepšit výkonnost našeho vozu a našeho balíku. Tím balíkem myslím všechny oblasti, od závodního týmu až po operace na trati, zastávky v boxech, strategii: je to víc než jen výkon vozu a my jsme odhodláni ve všech odděleních tento krok udělat, to je náš cíl. Pak uvidíme, jaká bude naše pozice v průběhu sezony: ale hlavním cílem je zlepšit se v letošním roce a odvést lepší práci než v roce 2023.”
James Key, technický ředitel: “Vždycky je skvělé, když se objeví nový vůz. Projekt C44 samozřejmě běžel už před mým příchodem do týmu: Přišel jsem do jeho středu, takže musím ocenit tým, který odvedl fantastickou práci. V Hinwilu je skvělý tým s dobrou a pozitivní pracovní atmosférou a všichni chtějí dělat pokroky. Samozřejmě, že navrhnout a postavit vůz, jako je C44, není práce jednoho člověka: je to nesmírně složitý projekt, tím spíš v dnešní době, kdy máme předpisy. Klíčové je skutečně zvládnutí tohoto procesu, na kterém se podílejí stovky lidí, kteří tvrdě pracují na vývoji vozu, jeho designu a nakonec i na jeho stavbě. C44 je prakticky zcela nový vůz, s několika přenesenými oblastmi v zadní části vozu. Tým musel nabrat ambiciózní směr dávno před mým nástupem: je zde mnoho mechanických změn, z nichž některé nejsou vůbec vidět, ale některé jsou velmi viditelné. Přední zavěšení je zcela nové, což je pro tým naší velikosti náročný a ambiciózní projekt, je zde také mnoho aerodynamických změn, což se dalo očekávat vzhledem k tomu, že tato oblast zůstává primární oblastí vývoje – takže celkově bude vůz opravdu vypadat zcela jinak než loňský. Vydali jsme se mnoha novými, vzrušujícími směry, z nichž se zdá, že všechny mají docela velký potenciál, takže se těšíme, až je uvidíme na trati. ”
Valtteri Bottas, závodní jezdec: “Nový vůz C44 rozhodně působí jinak, jak z hlediska vzhledu, tak z hlediska toho, co od něj můžeme očekávat. Musíme se předvést jako tým a vytěžit z tohoto balíčku, který má působivý potenciál, maximum – na ničem jiném nezáleží. Osobně řečeno, když jdeme do třetí společné sezóny s týmem, cíle musí být vysoké. Moje vlastní očekávání jsou vysoká, rozhodně potřebujeme udělat dobrý krok a vidět dobrý pokrok oproti loňské sezóně, v níž jsme, upřímně řečeno, nesplnili cíle, které jsme si stanovili. To teď musíme napravit, musíme zintenzivnit naši hru a být lepší, ale viděl jsem, že se do Hinwilu vrátilo skutečné nadšení, a jsem přesvědčen, že to dokážeme.”
Zhou Guanyu, závodní jezdec: “Zaprvé, víte, nemůžete si nechat ujít barvu! Je to velmi vzrušující nový přístup, zejména ve Formuli 1. A pak z mé strany samozřejmě doufáme, že budeme rychlí. Od minulé sezony jsme věnovali hodně úsilí, zejména v druhé polovině roku, po letní přestávce, abychom si byli jisti, že přesně chápeme, kde jsme se jako tým museli zlepšit a jaký bude plán pro kluky zpátky v továrně na zimu: teď je čas dát všechno dohromady a dostat auto na trať. Očekávání jsou velká, ale zároveň víme, že nebudeme vědět, jak na tom skutečně jsme, dokud nezačneme soupeřit s našimi soupeři. Přesto bylo do nového vozu vloženo hodně úsilí a já se těším, až s ním budu moci brzy jezdit.”