Navzdory registraci názvů je GP Chicaga nepravděpodobná

Navzdory registraci názvu Velká cena Chicaga je pořádání závodu tam nepravděpodobné.

Štítky: Chicago FOM GP USA Zveřejněno 30. 01 2024 — GPF1.cz

Vyhlídka na přidání čtvrtého podniku Formule 1 v USA se objevila na začátku tohoto měsíce, když vyšlo najevo, že si seriál nechal zaregistrovat ochrannou známku na název závodu v Chicagu.

Společnost Formula One Licensing B.V. si 19. ledna zaregistrovala názvy “Chicago Grand Prix” a “Grand Prix of Chicago” u Úřadu Spojených států pro patenty a ochranné známky. Seriál rozšířil svou přítomnost v Americe poté, co jej v roce 2017 převzala společnost Liberty Media. Ke stávajícímu americkému dějství  v Texasu přibylo před dvěma lety druhé v Miami a v minulé sezoně třetí v Las Vegas. Seriál NASCAR prorazil novou cestu tím, že loni uspořádal svůj první pouliční závod v Chicagu na 3,5kilometrovém okruhu, který vedl podél nábřeží jezera.

Místní politici však deníku Chicago Sun-Times řekli, že závod F1 ve městě považují za nepravděpodobný kvůli smluvním požadavkům série.

F1 Magazín KOLO na KOLO – nové číslo zde.

“Bylo mi řečeno, že F1 obvykle vyžaduje minimálně desetiletou smlouvu,” řekl Brian Hopkins, radní druhého obvodu, který leží severně od trati NASCAR. “A o tom se zřejmě nedá vyjednávat. Rozhovor [s městem] se nedostal dál než k tomuto bodu.”

NASCAR, který dříve pořádal závody na oválu v Chicagolandu mimo město až do roku 2019, se dohodl na smlouvě o pořádání závodů ve městě od roku 2023 do roku 2025 s možností prodloužení smlouvy o další dva roky.

Pouliční závod F1 v Chicagu, třetím největším americkém městě, by zapadal do strategie společnosti Liberty Media přidávat závody v “cílových” místech. Posledním přírůstkem do kalendáře F1, který byl oznámen minulý týden, je hybridní městská a závodní trať v Madridu, s níž bude uzavřena desetiletá smlouva v roce 2026. Nedávné nové přírůstky do kalendáře F1 zahrnovaly desetileté smlouvy, včetně závodů v Miami a Losailu v Kataru.

F1 se dohodla na tříleté smlouvě pro nové dějství v Las Vegas, jehož je jedinečným způsobem také promotérem. Následně však získala souhlas města s dalším využíváním místních silnic, které tvoří většinu okruhu, a to až na 10 let.

Přestože chicagský okruh NASCAR není homologován pro použití v F1, jeho délka je minimální povolenou délkou pro F1 trať grand prix. Hopkins se však nedomnívá, že by okruh mohl být snadno modernizován na úroveň světového šampionátu.

“To, co jsme dělali v NASCAR, tedy svařování poklopů a vyhlazování výmolů a nazývání toho okruhem – to u F1 nefunguje,” řekl. “Je to komplikovanější, a proto i dražší.”

Rozhodnutí F1 registrovat názvy týkající se závodu v Chicagu ochrannou známkou může být pokusem zabránit tomu, aby je převzaly jiné subjekty, což by mohlo vést k záměně jejího závodu se závodem NASCAR.

Red Bull loni v Chicagu předvedl exhibiční jízdu, při níž umístil jeden ze svých vozů do městského vlaku L Train.