Návrat F1 do Zeleného pekla na Nordschleife by byl moc nebezpečný

Legendární okruh Nordschleife alias obávané Zelené peklo využívá z původních 20,8 kilometrů od roku 1984 jen část severní smyčky. Přestože se nová trať – tedy Nürburgring, na kterém se o víkendu pojede Velká cena poprvé od roku 2013 – v šampionátu slušně etablovala, sem tam se objeví nápad závodit na staré verzi dráhy, jako činí třeba šampionát cestovních vozů WTCC. Podle šéfa McLarenu Andrease Seidla ale něco takového u F1 nepřipadá v úvahu.

Štítky: GP Eifelu GP Německa Nürburgring Zveřejněno 8. 10 2020 — Lukáš Štěrovský

Seidl má dost zkušeností na to, aby jeho prognózy mohly být brány vážně. V roce 2007 pracoval jako inženýr u BMW, když tehdy Nick Heidfeld odjel v monopostu BMW Sauber F1.06 tři okruhy na slavném Nordschleife. V roce 2018 Seidl z pozice šéfa týmu Porsche v šampionátu vytrvalostních závodů zase sledoval, jak vůz 919 Hybrid překonal rekord okruhu o více než 50 sekund (jeho hodnota činí 5:19,546 pozn. red.).

„Na rekord s Porsche mám krásné vzpomínky, je to fantastická trať a historie. Současně se ale domnívám, že je to trať, která je pro formuli 1 příliš nebezpečná,“ naráží Seidl na fakt, že okruh prakticky po celé délce lemují místo únikových zón svodidla umístěná jen pár metrů od dráhy.

Němec Heidfeld při exhibiční jízdě v roce 2007.

„Pokud tam pojedete na plný plyn s vozem F1, bude to poněkud nebezpečné dobrodružství a nejsem si jistý, zda je zrovna teď někdo připravený to zkusit. Pro McLaren to určitě není aktuální téma.

Samozřejmě, že by to pro každého v týmu byla senzace kvůli celé historii obestírající tento okruh, je to fantastická trať. Myslím, že i pro každého, kdo se podílel na zajetí rekordu, to bylo emotivní. Stejně tak pro Nicka v roce 2007. Mám na to parádní vzpomínky, skvělé kolo… i když si ani nepamatuju přesný čas!“ uzavírá Seidl na lehčí notu.

Nový okruh (vlevo dole) je součástí původní a mnohem delší dráhy.