Mnoho zemí chce pořádat závod F1, ale Německo “záhadně” nemá zájem
Kalendář formule 1 se postupně rozrůstá, letos je v plánu rekordních 23 závodů a zhruba polovina destinací je v Evropě. F1 se může chlubit také velkým zájmem o pořádání Grand Prix z dalších zemí, Německo ale mezi nimi není.
Není to ještě tak dávno, co se o Velkou cenu Německa střídal Hockenheim s Nürburgringem, na startovním roštu v roce 2010 jsme mohli vidět hned sedm Němců a do F1 se přidal také Mercedes, v té době navíc královně motorsportu dominoval Sebastian Vettel.
V posledních letech ale zájem o pořádání Grand Prix v Německu rapidně upadá, v letech 2015 a 2017 se v této zemi nezávodilo, oba okruhy mají totiž finanční potíže. Poslední Velkou cenou Německa tak zůstává bláznivý závod v roce 2019, který navíc musel finančně podpořit Mercedes.
V roce 2020 se sice v Německu závod uskutečnil, nesl ale název Grand Prix Eifelu a závodilo se na legendárním Nürburgringu. Velkou roli sehrály minimální finanční náklady, a to díky pandemii koronaviru. Vloni, kdy se situace v F1 opět trochu ustálila, se v Německu opět nejelo a neplánuje se to ani letos. Šéf FIA Stefano Domenicali si tuto situaci nedokáže vysvětlit.
„Je velmi důležité, aby v kalendáři zůstaly tradiční evropské okruhy – jsou jakýmsi jádrem a DNA formule 1 a věřte mi, že jsem opravdu velmi zklamaný, že v současné chvíli nemáme Velkou cenu Německa.
V tuto chvíli nevidím od německého státu žádnou snahu a zájem být součástí našeho kalendáře. Je to škoda a vlastně velmi těžko uvěřitelné. Máme opravdu hodně nabídek z dalších zemí, klidně bychom mohli udělat kalendář o 30 závodech, ale z Německa se nikdo neozval, snad se to v budoucnu změní,“ doufá Domenicali.
Pro šéfa F1 je nezájem Německa o formuli 1 o to více překvapivým, když vezme v potaz úspěchy německého Mercedesu, Sebastiana Vettela, a hlavně Michaela Schumachera. „Je to pro mě opravdu velká záhada.
Němci jsou vášniví fanoušci motorsportu, mají skvělé a úspěšné automobilky v každé závodní sérii a rád vzpomínám na staré dobré časy, kdy jsem ve Ferrari spolupracoval s Michaelem. Myslím, že na Hockenheimu a Nürburgringu byla za jeho působení v F1 ta nejlepší atmosféra z celého roku.
I to je dalším důvodem, proč se na začátku letošní sezony chci sejít s promotéry i dalšími důležitými lidmi z Německa, kteří by mohli mít tu moc vrátit Německo zpět do kalendáře a chci hrát hlavní roli v návratu této země do F1,“ zakončil odhodlaně Domenicali.